Έναρξη σχολικής χρονιάς: Εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς σε απόγνωση

image_pdfimage_print

Του Ελισαίου Φάκαρου

Φέτος δεν ξεκινούν όλα τα σχολεία µε την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Τα πληµµυρισµένα σχολεία της περιφέρειας Θεσσαλίας δεν θα χτυπήσουν το κουδούνι (είναι άγνωστο πότε θα ανοίξουν) χάρη στην εγκληµατική πολιτική µιας κυβέρνησης που δε δίνει δεκάρα τσακιστή για την πρόληψη φυσικών καταστροφών, τα αντιπληµµυρικά έργα και για τις ζωές µας. Όσο για την περίφηµη τηλε-εκπαίδευση, την οποία τόσο διαφήµισε το υπουργείο Παιδείας, στην τραγική αυτή συγκυρία δεν µπορεί να εφαρµοστεί σε πληµµυρισµένα χωρίς ρεύµα, νερό, τροφή, τηλέφωνο σπίτια.

Στις υπόλοιπες σχολικές µονάδες από τις πρώτες µέρες καλούµαστε να βρεθούµε απέναντι στις χιλιάδες κενές θέσεις εκπαιδευτικών, στην ελαστική εργασία της αναπλήρωσης, στη λογική της αξιολόγησης της σχολικής µονάδας και της ατοµικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και σε νέα πλήγµατα κατά της δηµόσιας εκπαίδευσης, όπως ο διαγωνισµός του ΑΣΕΠ, ο «κόφτης» στην παράλληλη στήριξη και η επιλογή σχολείου από τους γονείς.

Με πάνω από είκοσι χιλιάδες κενά ανοίγουν τα σχολεία, που µεταφράζονται σε χιλιάδες χαµένες (κλεµµένες) διδακτικές ώρες των παιδιών, χιλιάδες χαµένα ένσηµα αναπληρωτών/τριών συναδέλφων/ισσών. Τα κενά θέσεων εκπαιδευτικών θα καλυφθούν σταδιακά έως τον ∆εκέµβριο σε διαδοχικές φάσεις προσλήψεων, ακόµα και για θέσεις που αφορούν µαθήµατα πανελλαδικών εξετάσεων – πού θα τα διδαχτούν άραγε οι µαθητές;.. Οι αναπληρωτές συνάδελφοι βρίσκονται σε απόγνωση, καθώς οι παραβιάσεις των εργασιακών τους δικαιωµάτων δεν έχουν τελειωµό και οι τοποθετήσεις τους, αφού θεωρούνται ο τελευταίος τροχός της αµάξης, γίνονται από κάθε ∆ιεύθυνση εκπαίδευσης κατά το δοκούν, σε µακρινές αποστάσεις και σε δυο µε τρία σχολεία ταυτόχρονα.

Αυτοί οι εργαζόµενοι καλούνται φέτος, για να µονιµοποιηθούν, να δώσουν εξετάσεις ΑΣΕΠ και φυσικά να περάσουν τη διαδικασία ατοµικής αξιολόγησης. Πόσες φορές µετά την απόκτηση του πτυχίου τους από δηµόσια πανεπιστήµια, το διδακτικό τους έργο και την περιπλάνησή τους χρόνια σε σχολικές µονάδες της χώρας, πρέπει να κληθούν να αποδείξουν ότι είναι κατάλληλοι εκπαιδευτικοί; Σε ποιον άλλο χώρο εργασίας επικρατεί αυτός ο παραλογισµός;

Οι γονείς των παιδιών µε µαθησιακές δυσκολίες και αναπηρίες επίσης είναι αντιµέτωποι µε νέες συνθήκες. Ενώ παλιότερα δικαιούνταν εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης αποκλειστικά για το παιδί τους, φέτος µαθαίνουν ότι αν και όταν έρθει για υποστήριξη του µαθητή, θα µοιράζεται σε όλο το σχολείο και ίσως σε όµορα σχολεία.

Ενάντια σε όσα σχεδιάζει για τον εκπαιδευτικό και τη δηµόσια εκπαίδευση το υπουργείο Παιδείας, δόθηκαν µε αξιοπρέπεια όλη την προηγούµενη περίοδο σηµαντικές µάχες: κάλυψη των κενών, ελαστική εργασία, αξιολόγηση τη σχολικής µονάδας και του εκπαιδευτικού, PISA, παραβίαση των συλλογικών διαδικασιών, των εργασιακών δικαιωµάτων και των συνδικαλιστικών ελευθεριών. Θα συνεχίσουµε στον δρόµο του αγώνα και τη φετινή χρονιά, µε συµπαραστάτες µαθητές και γονείς, για δουλειά µε αξιοπρέπεια και ζωή αξιοβίωτη.

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.


*


Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.