Εξ αποστάσεως κοροϊδία

image_pdfimage_print

Η κρίση σαν ευκαιρία για αντεργατικά και αντιεκπαιδευτικά τετελεσµένα

Του Ελισαίου Φάκαρου

Εν µέσω πανδηµίας, το υπουργείο Παιδείας προσπαθεί συστηµατικά, υποκριτικά και κακόβουλα να αξιοποιήσει το ζήτηµα των κλειστών σχολείων (όπως και η κυβέρνηση στους άλλους εργασιακούς χώρους) για να περάσει αντιδραστικές µεταρρυθµίσεις µε το πρόσχηµα την εξ αποστάσεως διδασκαλία. Το υπουργείο επαγγέλλεται και ζητεί από τους εκπαιδευτικούς να προχωρήσουν σε σύγχρονη εκπαίδευση (τηλεδιάσκεψη) και ασύγχρονη διδασκαλία (αποστολή βίντεο, διαδραστικών παιχνιδιών, ασκήσεων, κειµένων κ.λπ.) και όλα αυτά µέσα από τις πλατφόρµες του υπουργείου (σχολικό δίκτυο και e-class).

H υποκρισία του υπουργείου ξεχειλίζει: αν πραγµατικά νοιαζόταν για τις χαµένες ώρες διδασκαλίας, θα προσλάµβανε µόνιµους εκπαιδευτικούς ώστε να είναι στις τάξεις από την 1η Σεπτεµβρίου και όχι να τοποθετούνται σαν αναπληρωτές έως και τα Χριστούγεννα. Η  δήλωση της υφυπουργού Παιδείας είναι χαρακτηριστική: «Ας µετατρέψουµε την κρίση σε ευκαιρία… Παρακαταθήκη για µελλοντική αξιοποίηση η εξ αποστάσεως εκπαίδευση».

 

Υποβάθµιση εκπαίδευσης – ταξικοί φραγµοί

Ήδη φέτος η εξ αποστάσεως διδασκαλία λειτούργησε από έναν καθηγητή από την Ρόδο που έπρεπε να κάνει κάποιες ώρες στην Νίσυρο και την Κάσο. Οι κίνδυνοι, εποµένως, είναι πολλοί. Ο µεγαλύτερος είναι οι µαθητές τα επόµενα χρόνια σε αποµακρυσµένες περιοχές να µην έχουν εκπαιδευτικούς και να δέχονται χαµηλότερης ποιότητας εκπαίδευση, αλλά και να χαθούν θέσεις εργασίας. Λέµε χαµηλότερης ποιότητας, γιατί η εξ αποστάσεως διδασκαλία δεν είναι διδασκαλία. Η διδασκαλία βασίζεται στην αµφίδροµη σχέση εκπαιδευτικού – µαθητών. Στη διάρκεια µιας διδακτικής ώρας για να πραγµατοποιηθεί κάθε βήµα της διδασκαλίας, χρειάζεται ο εκπαιδευτικός να ξέρει κάθε στιγµή σε ποιο βαθµό γίνεται κατανοητός από τους µαθητές του, κάτι που προφανώς απαιτεί την φυσική παρουσία όλων των εµπλεκόµενων στον ίδιο χώρο.

Η εξ αποστάσεως διδασκαλία, όπως την ορίζει το υπουργείο, εµπεριέχει και την αδικία ως προς τους µαθητές που δεν έχουν πρόσβαση σε ΗΥ. Έρευνα του 2019 του πανεπιστηµίου Θεσσαλίας παρουσιάζει ότι το 46% των µαθητών της χώρας µας έχει από καθόλου έως έναν υπολογιστή στο σπίτι ,το 33%  έχει δύο ο ΗΥ και µόλις το 21% πάνω από δύο  ΗΥ. Άρα πολλοί µαθητές δεν θα µπορέσουν να παρακολουθήσουν καθόλου τα τηλεµαθήµατα.

Πέρα από αυτά, που είναι τα πιο ουσιαστικά, η όλη διαδικασία έχει εξελιχθεί σε φιάσκο,  αφού η πλατφόρµα του σχολικού δικτύου κατέρρευσε κατά την διάρκεια των εγγραφών και χρειάστηκε να δοθεί παράταση στην διορία. Το υπουργείο αντί να παραδεχτεί το λάθος του και την έλλειψη οποιασδήποτε προετοιµασίας (εκπαιδευτικό υλικό και ηλεκτρονικά µέσα), µεταθέτει τις ευθύνες του, εκβιάζοντας µέσω των συντονιστών και µερικών πρόθυµων διευθυντών τους εκπαιδευτικούς να µπουν στην πλατφόρµα. Μάλιστα, το Σάββατο 28/3 απέστειλε κατεπείγον έγγραφο στα σχολεία για την καταγραφή των εκπαιδευτικών και των γονέων που συµµετέχουν στις ψηφιακές τάξεις ενώ το σχολικό δίκτυο σερνόταν ακόµη. Η καταγραφή ανά σχολείο θα είναι ουσιαστικά η κατηγοριοποίηση των σχολικών µονάδων και των εκπαιδευτικών, σύµφωνα και µε τις επιταγές της αξιολόγησης.

Παράλληλα, η ηγεσία του υπουργείου ανέχεται ή τροφοδοτεί τις χυδαίες επιθέσεις από δηµοσιογράφους, που κάνουν λόγο για τεµπέληδες και άχρηστους δασκάλους, µε κάποιους από αυτούς να φτάνουν στο σηµείο να ζητούν µείωση µισθών ρίχνοντας νερό στον µύλο του κοινωνικού αυτοµατισµού.

Η αρχική διάταξη του υπουργείου αναφέρει ότι η συµµετοχή είναι προαιρετική, εποµένως οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν καµία υποχρέωση να εντάξουν την δουλειά τους στις πλατφόρµες του, σε αυτή την κατεύθυνση µπορούν να αξιοποιήσουν τις αποφάσεις των σωµατείων (που πρέπει να πολλαπλασιαστούν) που καλύπτουν συνδικαλιστικά την άρνηση αυτή.

 

Προτάσεις των εκπαιδευτικών

Στο πρόβληµα των κλειστών σχολείων η εκπαιδευτική κοινότητα έχει απαντήσει και µε δράσεις και µε προτάσεις.

Όσον αφορά την τρίτη λυκείου, ζητεί να περικοπεί η ύλη έως το σηµείο που έφτασαν τα µαθήµατα και να γίνουν οι εξετάσεις τον Σεπτέµβριο, ενώ η πλειονότητα των  εκπαιδευτικών διαθέτει το δικό της  εκπαιδευτικό υλικό  στους µαθητές τους µέσω µέιλ και των blog των σχολείων και είναι σε επικοινωνία µε τους µαθητές µε όλα τα διαθέσιµα µέσα και είχε ζητήσει εξ’ αρχής την αξιοποίηση της κρατικής τηλεόρασης. Θα πρέπει να αναφερθεί ότι πολλά σωµατεία βρίσκονται πραγµατικά στο πλευρό των µαθητών και των οικογενειών τους, βάζοντας σαν πολιτικό αίτηµα την πλήρη αναπλήρωση των χαµένων µισθών, την απαγόρευση των απολύσεων και τις προσλήψεις και την αύξηση της χρηµατοδότησης στην υγεία.

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.


*


Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.