Δεν είναι «αξιολόγηση», είναι στημένο παιχνίδι για κλείσιμο σχολείων και απολύσεις

του Βασίλη Μορέλλα

1. Μην έχετε αυταπάτη ότι ο δάσκαλος ή ο καθηγητής θα κρινεται για να βελτιώσει την μόρφωση των παιδιών σας. Από τη μία τα παιδιά θα κρίνονται όλο και πιο αυστηρά με Τράπεζες Θεμάτων, ΕΒΕ κλπ, ώστε να εκδιωχθούν από τα Δημόσια Σχολεία και να αποκτήσουν πελατεία τα ιδιωτικά. Ή να μείνουν αμόρφωτα, αφού η… «αγορά» δεν έχει ανάγκη από τόσους μορφωμένους. Η Ελλάδα είναι ευρωπαϊκή πρωταθλήτρια, σύμφωνα με τη Eurostat, στους απόφοιτους Λυκείου. Σχεδόν όλοι οι μαθητές πηγαίνουν στο Λύκειο μετά το Γυμνάσιο. Αυτό θέλουν να το αλλάξουν! Να μην τελειώνουν τόσα παιδιά τα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ. Γι’αυτό η Κεραμέως ψήφισε από πέρσι την «μεταγυμνασιακή κατάρτιση». Αντί για Λύκειο, ένα χρόνο μαθητεία σε μια ιδιωτική επιχείρηση αμέσως μετά το γυμνάσιο και… τέλειωσες. Είσαι έτοιμος/η για σερβιτόρος ή εργάτης χωρίς πολλές προσδοκίες.

2. Κάθε χρόνο τα παιδιά της Γ γυμνασίου και ΣΤ δημοτικού θα δινουν πανελλαδικές εξετάσεις που θα εποπτευουν εξωτερικοι του σχολειου δάσκαλοι. Η απόδοση των παιδιών, η αυτοαξιολογηση του σχολείου και η εξωτερική αξιολόγηση θα βγάζουν μια βαθμολογία για το κάθε σχολείο, Η ΟΠΟΙΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΡΤΗΜΕΝΗ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ.

3. Μέχρι τώρα, όλα τα δημόσια σχολεία ήταν πάνω κάτω ίδια, είτε ήταν στην Βούλα, στο Μπραχάμι, είτε στην Σχοινούσα. Αν εφαρμοστεί ο νόμος, ως δια μαγειας τα σχολεια θα μπουν σε κατάταξη με βαθμολογική κλίμακα. Θα υπάρξουν «καλά» και «κακά» σχολεία.

Αυτό θα έχει συνέπεια όσοι γονείς μπορούν, να παίρνουν τα παιδιά τους από τα δήθεν «κακά» σχολεία, αυτά να αδειάζουν, να απολύονται καθηγητές και να κλείνουν τελικά τα σχολεία.

4. Στο νόμο δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη πως τα «κακά” σχολεία θα βελτιωθούν, με κοινωνικες υπηρεσίες (ψυχολόγους, νοσηλευτές, ενισχυτικές διδασκαλίες κλπ), με στήριξη στις αδύναμες οικογένειες, με αίθουσες (πολλά κάνουν μαθήματα σε υπόγεια και διαδρόμους), έστω με εξοπλισμό, και αύξηση των κονδυλίων, ώστε να βοηθηθούν…

Μεσοπρόθεσμα, ο στόχος είναι να κλείνουν σχολεία με την γελοία δικαιολογία ότι δεν είναι καλά. Όπως γίνεται στις ΗΠΑ, όπου το 70% των δημόσιων σχολείων αποτυγχάνουν στις στημένες αξιολογήσεις του υπουργείου –και ως τιμωρία υποχρηματοδοτούνται ή κλείνουν. Τα σχολεία που απομένουν φτάνουν να έχουν 50 μαθητές στην τάξη.

Αυτό δεν θα ισχύει βέβαια στις πλούσιες γειτονιές. Εκεί τα παιδιά βοηθούμενα από τα πορτοφόλια των γονιών τους θα έχουν καλύτερη επίδοση σε εξετάσεις, άρα τα σχολεία καλύτερη επίδοση και περισσότερους ΧΟΡΗΓΟΥΣ, και δεν θα κλείνουν.

5.Ναι, ΧΟΡΗΓΟΥΣ. Το πέρασμα της χρηματοδότησης από το κράτος σε ΧΟΡΗΓΟΥΣ προβλέπεται ΡΗΤΑ από τον νόμο Κεραμέως που ψηφίστηκε, στα πλαίσια της… «αυτονόμησης» της σχολικής μονάδας. Κοινώς, «ψάξτε βρείτε λεφτά μόνοι κι αν δεν βρείτε θα… αξιολογηθείτε ως ακατάλληλοι –και θα απολυθείτε».

6. Σε αυτές τις συνθήκες, ο εκπ/κος θα πιέζεται με την προσωπική του «αξιολόγηση» να διώχνει μαθητές από το σχολείο, να τους κόβει, για να βελτιώνονται τα… ποσοστά επιτυχίας στις εξετάσεις. Επίσης, τυπικά θα κρίνεται από το αν πληρώνει αρκετά λεφτά από την τσέπη του για να κάνει σεμινάρια, αν χρησιμοποιεί δήθεν καινοτομες δράσεις, νεες τεχνολογιες και παιδαγωγικες μεθοδους, αν κανει εξατομικευμενη διδασκαλία, εχει ευχαριστο κλιμα ασχέτως αποτελεσματικότητας όλα αυτά, κλπ.

Κυρίως όμως θα αξιολογείται με κριτήρια κομματικά και τυφλής υπακοής στη διοίκηση, όπως αξιολογούνται ΗΔΗ “αναξιοκρατικά” οι δ/ντες και οι σύμβουλοι , δηλαδή με ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ. Θα απολύουν ικανούς αν αγωνίζονται για καλύτερο σχολείο και είναι δυσάρεστοι στη διοίκηση, ενώ θα επιβιώνουν φιλοκυβερνητικοί ασχέτως ικανότητας. Βέβαια, ο στόχος δεν είναι καν αυτός. Μεσοπρόθεσμα, σε 2-3 χρόνια, ή και λιγότερο αν δεν υπάρχουν αντιστάσεις, στόχος είναι να αρχίσουν να απολύονται καθηγητές αδιακρίτως, να μετατραπούν όλοι σε ωρομίσθιους ή αναπληρωτές και να μείνουν μόνιμοι μόνο οι δ/ντες, όπως στην Αγγλία. Όπως και να κλείσουν πολλά σχολεία.

7.. Μέχρι τώρα, τα σχολεία διοικούνται δημοκρατικά. Ο σύλλογος διδασκοντων αποφασιζει.Ο διεθυντης απλά αναλαμβανει την γραφειοκρατια και ειναι το προσωπο του σχολειου στην κοινωνια. Τώρα ΟΛΗ την εξουσία την έχει ο διευθυντης-μανατζερ. Και όλος ο υπόλοιπος στρατός στελεχών που δημιουργείται από πάνω.

8. Οι εκπαιδευτικοί, είμαστε ένας κλάδος πολυπληθής, σε νευραλγικό σημειο του κράτους, που μέχρι τώρα κανείς δεν μας είχε στο χέρι, γιατι διοριστήκαμε είτε με επετηρίδα, είτε με διαγωνισμό, είτε με προυπηρεσία και προσόντα. Υπηρετούμε το δημόσια σύστημα εκπαίδευσης που μας έδωσε τη δυνατότητα να καλυτερευσουμε κάπως την ζωή μας σε σχέση με τις κατά κανόνα εργατικές ή αγροτικές οικογένειες από τις οποίες προερχόμαστε. Και το ίδιο θέλουμε για τα παιδιά σας.

9. Η αξιολόγηση της Κεραμέως θα κάνει τον εκπαιδευτικό να κυνηγάει την καριέρα του και να τα έχει καλά με διευθυνταδες, συμβούλους κλπ κλπ. Δεν θα τον κάνει καλύτερο δάσκαλο. Τα αδύναμα παιδιά, θα είναι βαρίδια για τους εκπαιδευτικούς και τα σχολεία με φιλοδοξίες, σαν ιδιωτικές κερδοσκοπικές επιχειρήσεις

10. Στο κάτω-κάτω, τι περιμένει κανείς όταν την «αξιολόγηση» την κάνει η υπουργός του σκανδάλου της Cisco, της «τηλεκπαίδευσης» (ακούω-δεν-ακούω, βλέπω-δεν-βλέπω) διά πάσαν νόσο, της ΕΒΕ, του πετάγματος των φτωχών φοιτητών και μαθητών έξω από τα πανεπιστήμια… Μια υπουργός και μια κυβέρνηση που αρνούνται να πάρουν οποιοδήποτε ουσιαστικό μέτρο προστασίας της υγείας των μαθητών (τεστ σε όλους από κλιμάκια του ΕΟΔΥ, 15ρια τμήματα κ.α.) μόνο και μόνο για να μην προσλάβουν γιατρούς και δασκάλους, αντί να αγοράζουν φρεγάτες, Ραφάλ και περιπολικά. Μια υπουργός που έχει αξιολογηθεί με το χειρότερο βαθμό από όλους: γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικούς, κοινωνία. Είναι δυνατό τέτοιοι λύκοι να «αξιολογούν» τα πρόβατα;

Μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί δεν είμαστε πρόβατα, ούτε για τα δόντια της ιδιωτικής παραπαιδείας και της Κεραμέως!

Δεν θα περάσουν ΕΒΕ, Τράπεζα Θεμάτων, ψευτοαξιολόγηση-σφαγείο σχολείων και εκπ/κων, ψευτοαυτονόμηση και κλείσιμο σχολείων!

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.


*


Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.