Υπουργείο Παιδείας: ωμός εκβιασμός σε 4.500 πρωτοδιόριστους

image_pdfimage_print

Θέτει προαπαιτούμενο την αξιολόγηση για να μονιμοποιηθούν!

Του Ελισαίου Φάκαρου

Σε ωμό εκβιασμό προς τους 4.500 εκπαιδευτικούς της ειδικής αγωγής που διορίστηκαν το 2020 προχωρεί το υπουργείο Παιδείας, θέτοντας την αξιολόγηση σαν προαπαιτούμενο για να μονιμοποιηθούν οριστικά!

Μετά από δύο χρόνια από τον διορισμό τους, ολοκληρώθηκε η «δοκιμαστική» περίοδος και, όπως γινόταν πάντα με όλους τους δημόσιους υπαλλήλους, θα έπρεπε τώρα να γίνει κανονικά η μονιμοποίησή τους – και ήδη αρκετές Διευθύνσεις έχουν προχωρήσει σε μια τέτοια κίνηση. Το υπουργείο Παιδείας όμως σταμάτησε αυτή την προβλεπόμενη διαδικασία και εκβιάζει τους εκπαιδευτικούς απαιτώντας να περάσουν πρώτα όλοι από ατομική αξιολόγηση.

Το νέο «στρατήγημα» της Κεραμέως

Έχοντας αποτύχει στην επιβολή του μέτρου της αξιολόγησης εξαιτίας της μαζικής αντίστασης των εκπαιδευτικών, το υπουργείο επιχειρεί να κρατήσει ομήρους όχι μόνο τους εκπαιδευτικούς που διορίστηκαν το 2020, αλλά και αυτούς του 2021, με σκοπό να μετατραπούν εκβιαζόμενοι σε «Δούρειο Ίππο» για την εφαρμογή της αξιολόγηση στα σχολεία. Ο εκβιασμός αυτός, που λέει ότι για να δουλέψεις στο σχολείο θα πρέπει να σκύψεις το κεφάλι και συνεχώς να αποδεικνύεις ότι είσαι ικανός και ικανή με το να μαζεύεις προσόντα, απευθύνεται επίσης σε όλο τον εκπαιδευτικό πληθυσμό της αναπλήρωσης και της ελαστικής εργασίας, που περνάει συνεχώς από τις Συμπληγάδες του προσοντολογίου.

Η αξιολόγηση, λοιπόν, σαν αυτοσκοπός του υπουργείου και της κυβέρνησης, έχει στόχο αφενός να απλώσει την εργασιακή ανασφάλεια σε όλους τους εκπαιδευτικούς, παλιούς και νέους, και να παύσει γενικά την μονιμότητα, και από την άλλη να κάνει τα σχολεία αυτόνομες μονάδες κυρίως ως προς την χρηματοδότησή τους, είτε να λειτουργούν σαν ιδιωτικές επιχειρήσεις που αναζητούν χρηματοδοτήσεις και επομένως είτε να εξαρτηθούν από χρηματοδοτικές πηγές του ιδιωτικού τομέα είτε να ιδιωτικοποιηθούν πλήρως αν δεν τα καταφέρουν.

Η αλήθεια είναι ότι απόπειρες να εφαρμοστεί η αξιολόγηση στην εκπαίδευση έχουν ξεκινήσει πολλά χρόνια τώρα και ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ προετοίμασε νομοθετικά το έδαφος. Η Κεραμέως όμως αποδεικνύεται «ειδική περίπτωση», καθώς φέρεται εντελώς εμμονικά και εκδικητικά. Όλο αυτό το διάστημα επί υπουργίας της δεν έχει πείσει (και δεν προσπαθεί καν να πείσει) για την αναγκαιότητα της αξιολόγησης˙ το μόνο που κάνει, είναι να απειλεί και να στέλνει στα δικαστήρια τα συνδικαλιστικά όργανα των εκπαιδευτικών. Ελάχιστοι είναι οι εκπαιδευτικοί που δέχονται την αξιολόγηση – κυρίως αυτοί που επιδιώκουν διευθυντική καριέρα. Η Κεραμέως νομίζει ότι επειδή οι ηγεσίες της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ φυγομαχούν, θα τα καταφέρει να πειθαρχήσει τους νεοδιόριστους. Αυτό που ξεχνάει όμως είναι ότι είχαν πάντα στο πλευρό τους τα πρωτοβάθμια σωματεία και ότι τα τελευταία δέκα χρόνια έχουν δώσει σημαντικούς αγώνες με δυνατές απεργίες.

Η συνεχόμενη αντιπαράθεση με το υπουργείο μπορεί να συσσωρεύει κούραση, αλλά είναι κοινή πλέον πεποίθηση στους εκπαιδευτικούς ότι όλες οι μεταρρυθμίσεις του υπουργείου έχουν στόχο τη διάλυση του Δημόσιου.

Ο κόσμος της εκπαίδευσης έχει διάθεση να αγωνιστεί και το έδειξε, πέρα από την αντίσταση στην αξιολόγηση, με την μεγάλη συμμετοχή του στην τελευταία πανεργατική απεργία στις 9 Νοέμβρη. Είναι βέβαιο ότι θα ήταν πρόθυμος να συμμετάσχει σε μαχητικές κινητοποιήσεις που θα έθεταν αιτήματα για αυξήσεις στους μισθούς, μονιμοποίηση των αναπληρωτών και οριστική παύση της αξιολόγησης. Πρέπει να οργανώσουμε την αντίσταση με βάση αυτές τις διαθέσεις. Ο νέος εκβιασμός του υπουργείου Παιδείας δεν θα περάσει!

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.


*


Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.