Όχι στον διαχωρισμό των σχολείων – όχι στα σχολεία των «αρίστων»!

image_pdfimage_print

Η επίθεση της κυβέρνησης στη δημόσια εκπαίδευση έχει ταξικό και ιδεολογικό πρόσημο. Μετά τη συντριπτική ήττα της υπουργού Παιδείας και του επιτελείου της στο μέτωπο της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων, η κατηγοριοποίηση των σχολείων σε σχολεία των δήθεν «αρίστων» και σε σχολεία της «πλέμπας» δρομολογείται με νέο έγγραφο του υπουργείου Παιδείας.

Το υπουργείο προσκαλεί τα σχολεία να καταθέσουν αίτηση μετατροπής τους… σε πρότυπα -πειραματικά σχολεία. Σε εφαρμογή του νόμου 4692 /2020 με τίτλο «αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις» για τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία, καθώς και της αντίστοιχης υπουργικής απόφασης, βλέπουμε πώς αντιλαμβάνεται η κυβέρνηση το δημόσιο σχολείο.
Η διοίκηση των σχολείων αυτών θα ασκείται από ειδική διοικούσα επιτροπή διορισμένη εξ ολοκλήρου από το υπουργείο. Η επιτροπή αυτή θα αξιολογεί τα σχολεία αυτά και θα κρίνει αν θα παραμείνουν πρότυπα/πειραματικά ή θα εκπέσουν στην κατηγορία των «κοινών». Όπως αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί που καταγγέλλουν τον διαχωρισμό των σχολείων, οι εργαζόμενοι θα τοποθετούνται σ’ αυτά όχι με οργανική θέση αλλά με θητεία, με αποτέλεσμα να χάνονται οργανικές θέσεις. Στα σχολεία αυτά θα υπάρχει μόνιμη και διαρκής αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μαθητών-τριών. Οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται και ατομικά και όποιοι-ες δεν πληρούν τα κριτήρια (βλέπε χαρτιά, διδακτορικά, επιμορφώσεις ακόμα κι αν δεν έχουν σχέση με το επάγγελμα του εκπαιδευτικού), θα θεωρούνται ακατάλληλοι για τα σχολεία των «αρίστων», ικανοί να διδάξουν μόνο στα σχολεία της «πλέμπας».
Το εκπαιδευτικό κίνημα ήταν και είναι πάντα αντίθετο με την κατηγοριοποίηση των σχολείων σε πρότυπα-πειραματικά για τους λίγους και στα υπόλοιπα της «πλέμπας». Ήταν και είναι πάντα αντίθετο ακόμα και στη δημιουργία ξεχωριστών Μουσικών, Καλλιτεχνικών, Ειδικών σχολείων. Η λογική του ανταγωνισμού και της δήθεν αριστείας εντός των σχολείων, μεταξύ των μαθητών -τριών ή των εκπαιδευτικών, έχει λαθεμένη και ρατσιστική αφετηρία. Θεωρεί εκ φύσεως τους ανθρώπους ανίκανους να εξελιχθούν, να βελτιωθούν. Βάζει το άτομο πάνω από το σύνολο, αδιαφορεί για την παροχή ίσων ευκαιριών σε όλους και όλες.
Γνωρίζουμε ότι το υπουργείο προσπαθεί να ακυρώσει τον δημόσιο, καθολικό και δωρεάν χαρακτήρα των δημόσιων σχολείων, όπως και των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, ώστε να δώσει «βορά» τη δημόσια εκπαίδευση στην ιδιωτική πρωτοβουλία.
Εμείς δεν παλεύουμε για σχολεία για λίγους και εκλεκτούς. Θέλουμε τα σχολεία να είναι ανοιχτές αγκαλιές για τα αδύναμα παιδιά, για τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, για τα παιδιά ανεξαρτήτως φυλής, θρησκείας, προσανατολισμού, για όλα τα παιδιά που ενδιαφέρονται εξίσου για τη θεωρία και την πράξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Τα σχέδια για σχολεία των ολίγων πρέπει να συναντήσουν την καθολική αντίσταση εκπαιδευτικών, γονιών και μαθητών.

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.


*


Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.