Όλοι στα αντινατοϊκά συλλαλητήρια στις 11 Ιουλίου

11 Ιούλη 6.30μ.μ. – Αθήνα: Προπύλαια – Θεσσαλονίκη: Άγαλμα Βενιζέλου

Είναι φανερό ότι βρισκόμαστε σε μια περίοδο που τα σύννεφα του πολέμου μαζεύονται επικίνδυνα όχι μόνο πάνω από την περιοχή μας, αλλά και πάνω από την ίδια μας την χώρα. Τα απανωτά επεισόδια του τελευταίου διαστήματος, η όξυνση της πολεμικής ρητορείας, η όξυνση του εθνικισμού (με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα τα εθνικιστικά συλλαλητήρια με αφορμή το «μακεδονικό») επιβεβαιώνουν αυτούς τους κινδύνους.

Πάνω στο έδαφος της καπιταλιστικής κρίσης οξύνονται οι ανταγωνισμοί των ιμπεριαλιστικών δυνάμεων , των αστικών τάξεων και των πολυεθνικών εταιρειών σε όλο τον κόσμο. Η ένταση των ανταγωνισμών οδηγεί τις αστικές τάξεις και τις κυρίαρχες πολιτικές δυνάμεις να ενισχύουν τον εθνικισμό και την πατριδοκαπηλία, να καλλιεργούν το μίσος ανάμεσα στους λαούς την ώρα που κατακρεουργούν τα δικαιώματα της εργαζόμενης κοινωνικής πλειοψηφίας, να ενισχύουν το ρατσισμό ρίχνοντας τα βάρη στους κατατρεγμένους των πολέμων. Οι πολεμικές εστίες πολλαπλασιάζονται, οι πολεμικοί εξοπλισμοί αναπτύσσονται παντού (ακόμη και στην καταχρεωμένη Ελλάδα), οι κίνδυνοι για πολεμικές συρράξεις δυναμώνουν.

Οι ανταγωνισμοί αυτοί εκδηλώνονται σε όλο και περισσότερα μέτωπα, και πριν από όλα στην μπαρουταποθήκη της Μέσης Ανατολής. Η απόσυρση των ΗΠΑ από τη συμφωνία με το ΙΡΑΝ για τα πυρηνικά και η πρόσφατη σφαγή των παλαιστινίων Στη Λωρίδα της Γάζας από το κράτος τρομοκράτη του Ισραήλ είναι τα τελευταία επεισόδια σε μια πορεία που δείχνουν ότι ο κίνδυνος ενός γενικευμένου πολέμου έρχεται στην πρώτη γραμμή.

Στην χώρα μας η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ συνεχίζει την επικίνδυνη πολιτική ευθυγράμμισης με ΗΠΑ/ΝΑΤΟ-ΕΕ με στόχο αφενός στη στήριξή τους για το ξεπέρασμα της κρίσης του στις πλάτες των εργαζόμενων και αφετέρου την οικονομική και γεωπολιτική αναβάθμιση της ελληνικής αστικής τάξης, στη διεκδίκηση των ενεργειακών πόρων και των δρόμων μεταφοράς τους στην ευρύτερη περιοχή.. Οικοδομεί τον αντιδραστικό και επιθετικό άξονα Ελλάδας-Κύπρου-Αιγύπτου-Ισραήλ. Διεκδικεί να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στην ευρωνατοϊκή ολοκλήρωση των Βαλκανίων και σ’ αυτά τα πλαίσια διαπραγματεύεται με τα γειτονικά κράτη. Προχωρεί ήδη σε ένα δυσβάσταχτο πρόγραμμα εξοπλισμών, κυρίως από τις ΗΠΑ και την ΕΕ. Στην βάση αυτών των επιδιώξεων διαγκωνίζεται όλο και πιο επικίνδυνα με τον τουρκικό καπιταλισμό.

Η πρόσφατη συμφωνία Τσίπρα Ζάεφ εντάσσεται σε αυτή την πολιτική. Είμαστε αντίθετοι στην συμφωνία αυτή και συνολικά στην κυβερνητική πολιτική στην περιοχή, που επιδιώκει την ένταξη της γειτονικής χώρα; στην ευρωνατοική ολοκλήρωση των Βαλκανίων και την ενίσχυση του ρόλου του ελληνικού κεφαλαίου στην γειτονική χώρα. Το δικό μας όχι είναι από την σκοπιά της ειρήνης, της αλληλεγγύης, της αντιιμπεριαλιστικής πάλης, του σεβασμού των λαών, σε πλήρη αντίθεση με το ΟΧΙ των εθνικιστών – πατριδοκάπηλων, της ακροδεξιάς που είναι το όχι του πολέμου, του μίσους, του φασισμού, που γίνεται από τις θέσεις του «η Μακεδονία είναι μία και ελληνική» που είναι ΝΑΙ στο ΝΑΤΟ, την ΕΕ, την ελληνική άρχουσα τάξη.

Από την άλλη πλευρά του Αιγαίου η τουρκική κυβέρνηση Ερντογάν διατυπώνει όλο και πιο ανοιχτά την πολεμική απειλή, ακόμα και για κατάληψη εδαφών. Έχει εξαπολύσει αντιδραστικές πολεμικές επιχειρήσεις στο εξωτερικό της (Συρία / Αφρίν, Ιράκ κ.λπ.), διαμορφώνει ένα ακραίο αντιδραστικό καθεστώς στο εσωτερικό της κυρίως ενάντια στο εργατικό κίνημα, την αριστερά, τις δημοκρατικές κατακτήσεις, καταπιέζει φριχτά τους κούρδους, παράλληλα με το δικό της πρόγραμμα εξοπλισμών-μαμούθ από Ρωσία και ΗΠΑ.

Η αριστερά, το εργατικό λαϊκό και νεολαιίστικο κίνημα στην Ελλάδα, την Τουρκία και όλες τις χώρες των Βαλκανίων πρέπει να βροντοφωνάξει:

Η υπεράσπιση της ειρήνης και η αποτροπή μιας γενίκευσης του πολέμου, τα συμφέροντα των λαών της περιοχής και πρώτα από όλα το δικαίωμα στην ζωή δεν έχουν καμία σχέση με τα συμφέροντα και τους ανταγωνισμούς των κυρίαρχων τάξεων. Ο ανταγωνισμός αυτός είναι αντιδραστικός και από τις δύο πλευρές του Αιγαίου. Οι λαοί δεν θα οδηγηθούν στη σφαγή για το αν την ΑΟΖ θα την εκμεταλλευτεί η NOBLE ή η ROSNEFT, Έλληνες ή Τούρκοι καπιταλιστές.

Για αυτό

Είναι επιτακτική ανάγκη ενός ενωτικού αντιπολεμικού, αντιιμπεριαλιστικού, διεθνιστικού κινήματος.

Ενός κινήματος αποτροπής μιας γενίκευσης του πολέμου και υπεράσπισης της ειρήνης, για την αποτροπή του πολέμου και κάθε πολεμικού τυχοδιωκτισμού, ενάντια στην πολιτική, τα συμφέροντα και τους ανταγωνισμούς των ιμπεριαλιστικών δυνάμεων, των αστικών τάξεων και των πολυεθνικών εταιρειών. Ενός κινήματος που θα παλεύει για τα κοινά συμφέροντα των εργαζόμενων όλων των χωρών της περιοχής, που θα βάζει στο στόχαστρο το ίδιο το σύστημα της εκμετάλλευσης, που γεννάει τα μνημόνια, τον πόλεμο, την προσφυγιά.

Βασικοί στόχοι αυτού του κινήματος είναι:

  1. Έξω από ΝΑΤΟ και ευρωστρατό, όχι στις νέες βάσεις, κλείσιμο όλων των βάσεων. Ανεξαρτησία από τους ιμπεριαλιστικούς οργανισμούς και τους σχεδιασμούς τους. Όχι στις ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις στα Βαλκάνια, στη Μέση Ανατολή και στην περιοχή. Καμιά συμμετοχή – καμιά εμπλοκή άμεση ή έμμεση της Ελλάδας. Επιστροφή όλων των Ελληνικών στρατιωτικών αποστολών εκτός συνόρων.
  2. Παλεύουμε ενάντια στον αντιδραστικό ελληνοτουρκικό ανταγωνισμό και στην ιμπεριαλιστική επαναχάραξη των συνόρων. Καμιά ανοχή στην πατριδοκαπηλεία, στον εθνικισμό, στη φιλοπόλεμη ρητορική. Οι ανταγωνισμοί των αστικών τάξεων για τις ΑΟΖ, τα πετρέλαια και τους αγωγούς, για την οικονομική τους αναβάθμιση που προσπαθούν να εξαπατήσουν τους λαούς στο όνομα του «κοινού εθνικού συμφέροντος», που αναφέρονται πάντα και μόνο στην ευθύνη του «άλλου κράτους» αποκρύβοντας τις «δικές μας» για την κλιμάκωση των συγκρούσεων, δεν είναι δικοί μας. Στους λαούς φέρνουν πολέμους και συμφορές.
  3. Παλεύουμε ενάντια στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ, που ακολουθεί πιστά την επιθετική πολιτική του ευρωνατοϊκού ιμπεριαλισμού, επεκτείνει να αναβαθμίζει τις βάσεις του θανάτου, διεκδικεί να υλοποιήσει επιθετικά στην ευρωνατοική ολοκλήρωση των Βαλκανίων, οικοδομεί τον επικίνδυνο και επιθετικό άξονα ΗΠΑ-Ισραήλ-Ελλάδας-Κύπρου-Αιγύπτου, φορτώνει δυσβάσταχτους εξοπλισμούς τον λαό.
  4. Άμεση μείωση των στρατιωτικών δαπανών, όχι στο νέο εξοπλιστικό πρόγραμμα. Κοινός αγώνας του ελληνικού και τούρκικου εργατικού κινήματος ενάντια στους εξοπλισμούς και για άμεση μείωση των πολεμικών δαπανών. Λεφτά για παιδεία , υγεία, κοινωνικές παροχές, δημόσια αγαθά, όχι για βόμβες και εξοπλισμούς.
  5. Όχι στο ρατσισμό την ισλαμοφοβία την πατριδοκαπηλία και το φασισμό. Όχι στην συμφωνία ΕΕ-Τουρκίας που εγκλωβίζει χιλιάδες πρόσφυγες στα νησιά. Αξιοπρεπείς συνθήκες διαβίωσης , άσυλο ανοιχτά σύνορα με οργανωμένη-ασφαλή-ελεύθερη διέλευση, για τους πρόσφυγες και τους κατατρεγμένους των πολέμων.
  6. Παλεύουμε ενάντια στην ευρωνατοική ολοκλήρωση των Βαλκανίων. Τασσόμαστε υπέρ του σεβασμού των δικαιωμάτων όλων των εθνοτήτων, των λαών και των μειονοτήτων της ιστορικά πολυεθνικής περιοχής της Μακεδονίας συμπεριλαμβανομένου του δικαιώματος του κάθε λαού – και του λαού της γειτονικής χώρας- στον αυτοπροσδιορισμό, χωρίς να αποφασίζουν γι’ αυτόν οι «νονοί» των Βαλκανίων, τοπικοί και διεθνείς. Προτάσσουμε την κοινή πάλη όλων των λαών των Βαλκανίων ενάντια στους εθνικισμούς, τις αστικές τάξεις, τον ιμπεριαλισμό
  7. Αναπτύσσουμε μέτωπο στον εθνικισμό, την καλλιέργεια της αντιπαράθεσης και του μίσους ανάμεσα στους λαούς, τον φασισμό. Όλα αυτά δεν έχουν καμία σχέση με οποιαδήποτε αγωνιστική ή αντιιμπεριαλιστική «διάθεση». Ο εθνικισμός και τα συλλαλητήρια που οργανώνει είναι εχθρικά στην ειρήνη και την φιλία των λαών, στο λαϊκό εργατικό κίνημα και την αριστερά. Προσπαθούν να στρέψουν την οργή της εργατικής τάξης και του λαού από τη φτώχεια και τα μνημόνια προς τον εθνικισμό, την δεξιά και την ακροδεξιά, βγάζοντας λάδι την ΕΕ, την τρόικα, το κεφάλαιο.
  8. Όχι στις εξορύξεις και την εκμετάλλευση των υδρογονανθράκων που γίνονται σήμερα αντικείμενο ανταγωνισμών, πολέμων, οικολογικής καταστροφής. Τις ενεργειακές ανάγκες θα καλύψουν οι λαοί και όχι οι πολυεθνικές και το κεφάλαιο, με σεβασμό στο περιβάλλον και στην κλιματική ισορροπία του πλανήτη.
  9. Παλεύουμε υπέρ των λαϊκών δημοκρατικών ελευθεριών και δικαιωμάτων , καθώς οι εθνικισμός, το «πολεμικό κλίμα» και οι «πολεμικές προετοιμασίες» πάντα συνοδεύεται από την ένταση της καταστολής . Είμαστε ενάντια στην στρατιωτικοποίηση της κοινωνίας, στην στράτευση των γυναικών και της νεολαίας στα 18, την χρήση του στρατού σαν δύναμη καταστολής ενάντια στον «εσωτερικό εχθρό». Για τα δικαιώματα των φαντάρων, για μαζικό κίνημα μέσα και έξω από τον στρατό.
  10. Οι οργανώσεις που υπογράφουν αυτή την κοινή πολιτική δήλωση προχωράμε σε συντονισμό δράσης ενάντια στον πόλεμο, τον ιμπεριαλισμό, τον εθνικισμό.

Μέσα από αυτόν:

  • Καλούμε σε διοργάνωση αντιπολεμικών / αντιιμπεριαλιστικών συλλαλητηρίων την Τετάρτη 11 Ιουλίου, που ξεκινάει η Σύνοδος του ΝΑΤΟ στις Βρυξέλλες.
  • Συμβάλλουμε στην ανάπτυξη της αντιπολεμικής πάλης του εργατικού, λαϊκού και νεολαίστικου κινήματος. Καλούμε σε κοινή δράση κάθε δύναμη που κινείται σε αντιπολεμική, αντιιμπεριαλιστική κατεύθυνση.
  • Προετοιμάζουμε καμπάνια αλληλεγγύης στον παλαιστινιακό λαό ενάντια στο σιωνιστικό κράτος του Ισραήλ και τις ΗΠΑ.
  • Διερευνούμε τη δυνατότητα ανάπτυξης διεθνιστικής πρωτοβουλίας μέσα στο Φθινόπωρο μαζί με άλλες αριστερές και φιλειρηνικές οργανώσεις των Βαλκανίων.
  • Καλούμε κάθε δύναμη και συλλογικότητα που συμφωνεί στην βασική κατεύθυνση της δήλωσης αυτής να συμμετέχει με τον δικό της τρόπο στον συντονισμό της αντιπολεμικής δράσης.

 

Την κοινή δήλωση υπογράφουν οι:

  • ΑΝΤΑΡΣΥΑ
  • ΔΙΕΘΝΙΣΤΙΚΗ ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ (ΔΕΑ) – ΚΟΚΚΙΝΟ ΔΙΚΤΥΟ (Κ.Δ.)
  • ΚΟΚKΙΝΟ ΝΗΜΑ
  • ΟΚΔΕ

fb event: https://www.facebook.com/events/251212925477980/




Ούτε στην Αυστρία, ούτε πουθενά! 06/07/2018 – 12μ. – Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην Αυστριακή Πρεσβεία

Η Πολιτική Οργάνωση “Κόκκινο Νήμα” καλεί στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας ενάντια στη θέσπιση του 12ωρου και τον εργασιακό μεσαίωνα, την Παρασκευή 6/7 στις 12:00 στην Πρεσβεία της Αυστρίας (Βασ. Σοφίας 4)

Η ακροδεξιά κυβέρνηση της Αυστρίας (συνεργασία του δεξιού ÖVP του Σεμπάστιαν Κουρτς και του ακροδεξιού FPÖ) ανακοίνωσε την πρόθεσή της να επεκτείνει την εργάσιμη μέρα στις 12 ώρες και την εργάσιμη εβδομάδα στις 60, και να επικυρώσει τον σχετικό νόμο στη Βουλή την Πέμπτη 5 Ιουλίου.

Μετά τις πρώτες μαζικές αντιδράσεις των συνδικάτων, που συγκέντρωσαν εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους στον δρόμο ενάντια σε αυτό το μεσαιωνικό έκτρωμα, η ακροδεξιά κυβέρνηση «υποχώρησε» από την υποχρεωτικότητα της αύξησης του χρόνου εργασίας, μετατρέποντάς το σε υπερωριακό χρόνο εργασίας με τη συναίνεση του εργαζόμενου. Φυσικά, από αυτή τη «συναίνεση» του εργαζόμενου θα εξαρτάται άμεσα και η δυνατότητά του να έχει δουλειά. Ωστόσο, αυτή η πρώτη υποχώρηση δείχνει τη δυνατότητα των εργαζομένων να εμποδίσουν αυτή τη βάρβαρη απορρύθμιση της εργασίας.

Η απορρύθμιση αυτή δεν πέφτει από τον ουρανό. Η ελαστικοποίηση και η απορρύθμιση του χρόνου εργασίας αποτελεί σταθερή προτεραιότητα της φιλελεύθερης Ευρώπης από τη συγκρότησή της κιόλας. Μετά το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης του 2008, κάθε πρόσχημα έχει πλέον χαθεί και οι εργαζόμενοι καλούμαστε σε όλη την Ευρώπη να πληρώσουμε τις αποτυχημένες μπίζνες του Κεφαλαίου. Στη Γερμανία, τη Γαλλία με το νόμο Μακρόν, και βέβαια σε όλο τον ευρωπαϊκό Νότο των μνημονίων, η νομοθεσία στοχεύει σε μια εργασία πιο εντατικοποιημένη, λιγότερο προστατευμένη και πιο φτηνή. Στην Ελλάδα, το 12ωρο αποτελεί ήδη άτυπη πραγματικότητα για πολλούς μετανάστες και μετανάστριες, αλλά και στο «καμάρι» της ελληνικής οικονομίας, τον τουρισμό.

Νομοθετώντας το 12ωρο και επιστρέφοντας τα εργατικά δικαιώματά 140 χρόνια πίσω, η αυστριακή κυβέρνηση κάνει ένα βήμα που ως τώρα δεν είχε τολμήσει κανείς άλλος στην Ευρώπη. Ασφαλώς, δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι αυτός ο νόμος παρουσιάζεται από μια ακροδεξιά κυβέρνηση. Η πολιτική της Ακροδεξιάς είναι αυτή ακριβώς: αφού στοχοποιήσει τη μισή εργατική τάξη και της στερήσει τα πιο στοιχειώδη δικαιώματα, αφού διασπάσει τους εργαζόμενους, μπορεί ήσυχη να επιτεθεί και στην άλλη μισή για λογαριασμό των αφεντικών της που είναι το κεφάλαιο.

Είμαστε εδώ για να ταράξουμε με τη σειρά μας αυτή την «ησυχία». Στο πλευρό των εκατοντάδων χιλιάδων Αυστριακών εργαζομένων που διαδηλώνουν, στο πλευρό των μεταναστών που τους αμφισβητούνται τα στοιχειώδη ανθρώπινα δικαιώματα, στο πλευρό όλων των εργαζόμενων, κάθε εθνικότητας, χρώματος και φύλου. Γιατί γνωρίζουμε ότι κάθε επίθεση στα εργατικά δικαιώματα σε κάθε χώρα, ανοίγει την ίδια πόρτα για όλους μας.

Καλούμε σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην Αυστριακή Πρεσβεία (λεωφόρος Βασ. Σοφίας 4) ενάντια στο αντεργατικό έκτρωμα της ακροδεξιάς αυστριακής κυβέρνησης, την Παρασκευή 6 Ιουλίου, στις 12 το μεσημέρι.

ΔΙΕΘΝΙΣΤΙΚΗ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΤΟΥΣ/ΣΤΙΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ/ΕΣ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΙΑΣ

https://www.facebook.com/events/1887490188217753




«Σε τούτα δω τα μάρμαρα αν δεν το επιτρέψουμε με τη σιωπή μας, κακιά σκουριά δεν πιάνει» Ή μήπως «πιάνει»;

Η Ακαδημία Πλάτωνα, -Μπίθουλας στις ιστορίες για την παλιά Αθήνα λόγω των λιμναζόντων υδάτων του Κηφισού- αν και απέχει μόλις λίγα λεπτά από το κέντρο της Αθήνας είναι από τις πιο υποβαθμισμένες γειτονιές της επειδή είναι ξεχασμένη εδώ και χρόνια (πλην των εκλογικών περιόδων) από τοπικούς και κυβερνητικούς «άρχοντες». Είναι όμως μια γειτονιά που αγαπάμε και φροντίζουμε (οι κάτοικοί της και όχι μόνο…). Μια γειτονιά ζωντανή, με ανθρώπους του μεροκάματου και της αλληλεγγύης, που ξέρει να αντιστέκεται και να διεκδικεί. Μια γειτονιά συνυφασμένη με την ιστορική διαδρομή της, που στην αρχαιότητα πήρε το όνομά της από τον τοπικό ήρωα Ακάδημο, ο οποίος θεωρούνταν ο πρώτος οικιστής της περιοχής.

Την περιοχή αυτή διάλεξε ο Πλάτωνας για να ιδρύσει φιλοσοφική σχολή τον 4ο αιώνα π.Χ. και αυτά τα ερείπια αναζήτησαν και οι πρώτοι ανασκαφείς. Το 1929 ο Aιγυπτιώτης αρχιτέκτονας Παναγιώτης Αριστόφρων διέθεσε ένα μεγάλο χρηματικό ποσό στην Ακαδημία Αθηνών για την απαλλοτρίωση οικοπέδων της περιοχής, ώστε να αρχίσουν ανασκαφές που διήρκεσαν έως το 1939, οπότε ανακαλύφθηκαν το Γυμνάσιο, τμήματα από το Ιππάρχειον Τείχος και αρκετοί τάφοι. Από το 1955 έως το 1963 ο αρχαιολόγος Φοίβος Σταυρόπουλος διεξήγαγε νέες ανασκαφές, στις οποίες βρέθηκαν η Οικία του Ακάδημου και τα θεμέλια οικίας της πρωτοελλαδικής περιόδου (2300-2200 π.Χ.), την οποία ονόμασε Ιερά Οικία.

Την περιοχή αυτή έβαλε στο μάτι και η Artume, παρακλάδι του αμερικανικού οίκου Black Rock για να χτίσει στο χώρο του πρώην εργοστασίου Μουζάκη ένα mall τεραστίων διαστάσεων, ονομάζοντάς το με θράσος Academy Gardens. Εδώ και μια δεκαετία -μαζί με κυβερνήσεις, τοπικούς άρχοντες και παρατρεχάμενα παπαγαλάκια- δρομολογεί μεθοδικά και ύπουλα ένα έγκλημα στη γειτονιά μας. Ένα έγκλημα σε βάρος της εικόνας και της καθημερινής ζωής της περιοχής, σε βάρος των κατοίκων της (και όχι μόνο), σε βάρος του πολιτισμού και της ιστορίας του τόπου μας. Το εν λόγω έγκλημα –στους κυβερνητικούς και άλλους κύκλους ονομάζεται επένδυση– πλασάρεται ως ένας «πολυχώρος διασκέδασης και πολιτισμού» που θα… «αναδείξει τις αρχαιότητες και θα φέρει ανάπτυξη στην περιοχή».

Γείτονα, συμπολίτη, φίλε και φίλη,

Αλήθεια, για να αναδειχθούν οι αρχαιότητες χρειάζονται 55.000m2 μπετό και 300 εκατομμύρια «επένδυση» που …η Artume ακόμη την ψάχνει; Προφανώς όχι. Θέλουν απλά να «χρυσώσουν το χάπι» για να το καταπιούμε και να σταματήσουμε να αντιδρούμε στα σχέδιά τους, ώστε να καπηλευτούν ανενόχλητοι το χώρο, την ιστορία και τον πολιτισμό του, χρησιμοποιώντας τα ως «αυλή» του Academy Gardens. Αδιαφορούν για τις τεράστιες, μη αναστρέψιμες επιπτώσεις που θα επιφέρει το mall -τώρα και στο μέλλον- στην καθημερινή ζωή, το περιβάλλον, την οικονομία της ευρύτερης περιοχής και κάνουν αυτό που ξέρουν καλά: σαρώνουν τα πάντα, εξαγοράζουν, καταστρέφουν, παραμυθιάζουν, με μοναδικό σκοπό το κέρδος τους.

Σε μια πόλη που γίνεται ολοένα και πιο επιθετική στις ανθρώπινες ανάγκες, σε μια γειτονιά που περιτριγυρίζεται από τα τσιμέντα της Λένορμαν, τη βουή του Κηφισού, τα μεγαθήρια του ΟΠΑΠ και του RIVER WEST έχουμε τη χαρά της ελεύθερης πρόσβασης σε μια πράσινη όαση που προσφέρει ηρεμία και χαλάρωση, που ζωντανεύει από συλλογικά γλέντια, από παιδικά πάρτι, από χαρά και παιχνίδια στο γρασίδι, από ιστορικούς περιπάτους, από συναυλίες και μουσικές, από δρώμενα πέρα από τη λογική του κέρδους και του «εισιτήριου» και δεν σκοπεύουμε να την παραδώσουμε βορά στα χέρια των επιτήδειων.

Σε μια γειτονιά που το 2018 (!) δεν έχει εφαρμοστεί κανένα σχέδιο πόλης, σε μια γειτονιά που ταλανίζεται δεκαετίες τώρα από αδιάνοικτους δρόμους, από ένα ελλιπέστατο δίκτυο αποχέτευσης, από ανύπαρκτο δίκτυο αποστράγγισης όμβριων υδάτων, ένα τέτοιο μεγαθήριο μόνο επιπλέον προβλήματα μπορεί να φέρει. Δίπλα στο χώρο που σχεδιάζεται το mall (στο πρώην οικόπεδο Μουζάκη) περνάει το ρέμα του Προφήτη Δανιήλ. Σύμφωνα με το σχέδιο του Academy Gardens, «…το κτίριο βυθίζεται κατά 1,5m περίπου από τη σημερινή στάθμη του οικοπέδου και έτσι η στάθμη του τελευταίου επιπέδου του, θα είναι στα 19m στους υπόγειους ορόφους όπου θα εγκατασταθούν οι χώροι αποθηκών, βοηθητικών εγκαταστάσεων και στάθμευσης των οχημάτων» (πηγή: Athens University of Economics and Business). Θα χτίσουν δηλαδή, επτά ορόφους κάτω από τη γη! Ποιές θα είναι οι επιπτώσεις στα υπόγεια νερά και τα καταχωμένα ρέματα του Κηφισού; Οι πρόσφατες καταστροφές στη Μάνδρα αλλά και οι παλαιότερες πλημμύρες στα Σεπόλια και την Ακαδημία Πλάτωνα μας θέτουν προ των ευθυνών μας: Θα αντιδράσουμε τώρα, ή θα περιμένουμε να θρηνήσουμε θύματα και κατόπιν εορτής να ψάχνουμε τους «υπεύθυνους» χαζεύοντας στην τηλεόραση τα παπαγαλάκια και τους «αρμόδιους» να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα; Οι τεράστιοι κυκλοφοριακοί φόρτοι που θα φέρει μαζί του το Mall (υπολογίζουν σε 25.000 επισκέπτες ημερησίως) θα επιβαρύνουν δραματικά τον ήδη φορτισμένο κόμβο Λένορμαν & Κηφισού. Μπορούμε όλοι να φανταστούμε πόσο ακόμη θα δυσκολέψουν, τόσο η μετακίνηση χιλιάδων εργαζόμενων και κατοίκων στις γειτονιές μας και το Περιστέρι, όσο και η καθημερινότητα στην άμεση περιοχή, με την ανεξέλεγκτη στάθμευση και την ολοήμερη πυκνή διέλευση αυτοκινήτων από το στενό τοπικό δίκτυο. Tο φαραωνικών διαστάσεων mall, που ξεκινάει από τα 21m στην πλευρά της Ιούς / Αντιγόνης / Κηφισού για να φτάσει στο ύψος των 18m στο διατηρητέο βιομηχανικό συγκρότημα «Λαναρά» (ύψους 12m) θα καταπιεί στην κυριολεξία τη γειτονιά, βιάζοντας τον αρχαιολογικό χώρο και την ευρύτερη περιοχή του πάρκου της Ακαδημίας Πλάτωνα. Σε μια γειτονιά όπου οι πολυκατοικίες φτάνουν το πολύ τα 12m, μπορεί να σκεφτεί κανείς τις επιπτώσεις από τον τσιμεντένιο όγκο των 21m που θέλουν να ορθώσουν; Μπορεί να είναι αναβάθμιση για τις κατοικίες το τσιμεντένιο τοίχος που θα ορθώνεται απέναντί τους; Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους: ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΤΩΝ ΧΩΡΩΝ ΤΟΥ ACADEMY GARDENS εμπορικά καταστήματα: 34.000 τμ χώροι εστίασης: 8.000 τμ χώροι πολιτισμού και διασκέδασης: 5.000 τμ αποθήκες: 7.000 τμ υπαίθριοι χώροι και πράσινο: 6.000 τμ

Η ανάπτυξη έρχεται… Σσσς! Ας δούμε και ποιος τη φέρνει!

Η Artume sa, είναι μια offshore (άρα αφορολόγητη) εταιρία ανάπτυξης κινητής και ακίνητης περιουσίας με έδρα το Λουξεμβούργο και μετοχικό κεφάλαιο μόλις 60.000€. Λειτουργεί για λογαριασμό του επενδυτικού fund MGPA της Macquarie Group – παραρτήματος του πολυεθνικού κολοσσού διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων Blackrock που έχει εμπλακεί από το χρηματοπιστωτικό κραχ του 2009 στις ΗΠΑ, μέχρι τα ελληνικά «κόκκινα δάνεια». Η Artume sa, λέει πως θα ρίξει στην επένδυση κάπου 300 εκατομμύρια € για λογαριασμό του προαναφερόμενου fund. Απαιτεί μάλιστα, να μη γίνει άλλη επένδυση σε ακτίνα 5 χιλιομέτρων από την περιοχή! Σύμφωνα όμως με πρόσφατα δημοσιεύματα, -παρότι εδώ και μια δεκαετία έχει χρησιμοποιήσει όλα, κυριολεκτικά, τα μέσα ώστε να πάρει το οικόπεδο Μουζάκη και να υπογράψει μνημόνια συνεργασίας με κυβερνήσεις και το δήμο Αθήνας- ακόμη … ψάχνει επενδυτές (δηλαδή άλλους να βάλουν τα λεφτά) για την επένδυση των 300 εκατομμυρίων που προπαγανδίζει! Επίσης, εδώ και αρκετά χρόνια δεν πληρώνει φόρο ακινήτων (μέχρι που ήρθε σε συμβιβασμό με την Εφορία) ενώ για την περίοδο 2014-2016 υποβάλλει μηδενική δήλωση ΕΝΦΙΑ, αποφεύγοντας την καταβολή 700.000€ στο ελληνικό δημόσιο! Αυτή λοιπόν η εταιρία …τάζει 1.600 νέες θέσεις εργασίας όπως προπαγανδίζουν τα παπαγαλάκια της! Ποια είναι η πραγματικότητα; Σύμφωνα με μελέτη των εμπορικών συλλόγων της δυτικής Αθήνας, το Academy Gardens θα οδηγήσει σε απώλεια 6.000 θέσεων εργασίας!

Σήμερα λειτουργούν στην Ελλάδα 40 εμπορικά κέντρα κάθε είδους, συνολικής επιφάνειας 859.877m2 , ενώ (με ορίζοντα ολοκλήρωσης τα επόμενα χρόνια), δρομολογούνται και νέα στο λεκανοπέδιο της Αττικής. Τα μεγαθήρια αυτά, βάζουν λουκέτο σε εκατοντάδες επιχειρήσεις και αφήνουν χιλιάδες εργαζόμενους στο δρόμο, πολύ περισσότερους από αυτούς που τάζουν ότι θα… προσλάβουν τα καταστήματα που θα… στεγαστούν σε αυτά. Όσο για τις συνθήκες εργασίας που υπόσχονται; Μισθοί πείνας, ανασφάλιστη εργασία και συνθήκες γαλέρας, χωρίς κανένα κρατικό έλεγχο από την πολιτεία. Είναι χαρακτηριστική η απάντηση του υπουργού Σταθάκη, σε συνέντευξή του στην Εφ. Συν. Ερώτηση: με ποιους τρόπους η Artume θα δεσμεύσει τις εμπορικές επιχειρήσεις στις οποίες θα ενοικιάσει χώρους για να κάνουν προσλήψεις κατοίκων από τις περιοχές που επιβαρύνει το mall, όπως αναφέρεται στο μνημόνιο συνεργασίας; Απάντηση υπουργού: Αυτό είναι ερώτημα που πρέπει να απευθυνθεί στην εταιρεία. Ουδέν σχόλιο… να δεις τι έρχεται μετά…

Η διεθνής εμπειρία

Δύο χαρακτηριστικά παραδείγματα: Στη Λάρισα, στο εμπορικό κέντρο Pantheon Plaza, επιφάνειας 22.000m2 (εγχείρημα της πορτογαλικής εταιρίας Sonae Sierra) από τα 120 μισθωμένα καταστήματα στην «έναρξη» της λειτουργίας του έχουν απομείνει μόλις δύο. Το Olympia Mall, που είχε χτιστεί στα όρια των νομών Τρικάλων-Καρδίτσας, στην κυριολεξία μέσα στα χωράφια, εδώ και 4 χρόνια παραμένει ερειπωμένο, σιδερένιο κουφάρι, έχοντας περάσει στα χέρια κυπριακής τράπεζας. Τα γιγαντιαία malls που συνόδευαν για μισό αιώνα τον αμερικανικό καταναλωτισμό, οδηγούνται πλέον σε αργό και επώδυνο θάνατο ενώ μαζί τους εξαφανίζονται και αρκετές από τις αυταπάτες και τους αστικούς μύθους που τα περιέβαλαν. Οι κατασκευαστικές εταιρίες αναζητούσαν φτηνές εκτάσεις γης όπου θα μπορούσαν να κερδοσκοπήσουν εκμεταλλευόμενες (και) ειδικά φορολογικά καθεστώτα. Σε αρκετές περιπτώσεις, το αν οι πελάτες θα μπορούσαν να φτάσουν στο mall ήταν δευτερεύουσας σημασίας για τους κατασκευαστές που ήδη εξασφάλιζαν κέρδη δεκάδων εκατομμυρίων από την κατασκευή και τη μεταπώληση. Σε πολλές περιπτώσεις, οι ιδιοκτήτες των malls νοικιάζουν τα καταστήματα σε εξευτελιστικές τιμές σε μικρά λογιστικά γραφεία και ιατρεία αν και πολύ συχνότερα οι εγκαταστάσεις μετατρέπονται σε μεγάλες αποθήκες. Κάποια χρόνια αργότερα… χάσκουν εγκαταλελειμμένα σαν νεκροταφεία ενός μικροαστικού καταναλωτισμού σε προχωρημένη φάση αποσύνθεσης. Το Dixie Square Mall, κατεδαφίστηκε το 2012 αφού παρέμεινε εγκαταλειμμένο για τρεις δεκαετίες στη διάρκεια των οποίων είχε μετατραπεί σε μια τσιμεντένια ζούγκλα όπου σημειώνονταν βιασμοί και δολοφονίες ενώ έβρισκαν καταφύγιο άστεγοι και τοξικοεξαρτημένοι. Επιπλέον, στα malls της Δύσης και κυρίως των ΗΠΑ, δημιουργήθηκαν νέα είδη καταναλωτικής «πανίδας», όπως τα mall rats (ποντίκια των malls), δηλαδή ομάδες εφήβων που περνούν εκεί το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας τους! Αργότερα εμφανίστηκαν και οι mall walkers, δηλαδή άνθρωποι που γυμνάζονται περπατώντας ή τρέχοντας στους διαδρόμους και τις σκάλες των πολυκαταστημάτων! (πηγή: Άρης Χατζηστεφάνου, 11/03/2017, Εφημερίδα Συντακτών).

Γείτονα, συμπολίτη, φίλε και φίλη, Ίσως από τις απανωτές σφαλιάρες που τρώμε τα τελευταία χρόνια σε όλα τα επίπεδα της ζωής μας, να έχουμε συνηθίσει τη θέση του … καρπαζοεισπράκτορα. Ίσως -με την πλύση εγκεφάλου από ΜΜΕ και κυβερνώντες- να έχουμε πιστέψει κι εμείς οι ίδιοι ότι ο ρόλος μας σ’ αυτή τη ζωή είναι να πληρώνουμε, να πληρώνουμε, να πληρώνουμε και την ίδια στιγμή να χρωστάμε, να χρωστάμε να χρωστάμε και να μας κατηγορούν κι από πάνω πως «μαζί τα φάγαμε»! Ίσως έχουμε ξεχάσει πως η εργασία είναι δικαίωμα και όχι «ευεργεσία», πως ο ελεύθερος χρόνος δεν είναι πολυτέλεια αλλά βασική ανθρώπινη ανάγκη, πως οι ελεύθεροι χώροι δεν μας χαρίστηκαν αλλά κατακτήθηκαν και διαφυλάχτηκαν με συλλογικότητα, αλληλεγγύη και αγώνες. Ίσως ακόμη, να έχουμε αποδεχτεί πως η ζωή μας είναι τόσο αναλώσιμη που δεν της αξίζουν ούτε τα αυτονόητα: μια ανθρώπινη γειτονιά με υποδομές και ασφάλεια, με δημόσια σχολειά και πάρκα για τα παιδιά μας, με ανθρώπινες συνθήκες μετακίνησης και επικοινωνίας. Ίσως έχουμε βουλιάξει στην απογοήτευση πως μια ζωή θα είμαστε τα «πελατάκια» των εταιριών και τα «φορολογικά υποζύγια» του κράτους, πως δεν μπορούμε να αντισταθούμε και να αλλάξουμε το σκηνικό. Ίσως τέλος, να «μας βολεύει» και λίγο απλώς να γκρινιάζουμε και να σιχτιρίζουμε αντί να ανασκουμπωθούμε, να απλώσουμε το χέρι στο γείτονα, τον συμπολίτη, και να δούμε όλοι μαζί, τι θα κάνουμε… Ακόμη όμως κι αν είναι έτσι, αλήθεια, έχουμε το δικαίωμα να «κληροδοτήσουμε» αυτή την κατάσταση στα παιδιά μας και στις επόμενες γενιές; Γιατί αυτό που πάει να γίνει στην Ακαδημία Πλάτωνα, δεν είναι ένα αναστρέψιμο συμβάν. Είναι μια πολύπλευρη καταστροφή της περιοχής (σε οικονομικό, περιβαλλοντικό, οικιστικό επίπεδο) και ένα στυγνό ξεπούλημα της ιστορίας και του πολιτισμού μας στα συμφέροντα μιας πολυεθνικής, η οποία μάλιστα, την ίδια στιγμή που τάζει λαγούς με πετραχήλια, αρνείται να πληρώσει ΕΝΦΙΑ στο ελληνικό δημόσιο! Και τι να κάνουμε; Ας ξεκινήσουμε από το να πιστέψουμε εμείς οι ίδιοι πως αξίζουμε καλύτερη ζωή! Πως δε χρειάζεται να μένει κανείς στην Εκάλη για να απαιτεί υποδομές, πολιτισμό, εκπαίδευση, σεβασμό και αξιοπρέπεια εντέλει, ως πολίτης! Και κυρίως, ας κάνουμε την απογοήτευση οργή, την καθημερινή οπισθοχώρηση επίθεση, τη σιωπή μας βροντερή φωνή και να πούμε πως όχι, ούτε ξεπουλιούνται, ούτε αγοράζονται όλα σ’ αυτό τον κόσμο!

Γείτονα, συμπολίτη, φίλε και φίλη,

Σε καλούμε να συζητήσουμε και να αγωνιστούμε γιατί η ανθρώπινη ζωή, η ιστορία και ο πολιτισμός ενός τόπου, δεν ανήκει ούτε στους τοπικούς άρχοντες, ούτε στην κεντρική πολιτεία ώστε να τα κάνουν «μνημόνια συνεργασίας» με τις εταιρίες. Ανήκουν στο λαό. Ανήκουν σ’ εμάς! Ανήκουν σ’ αυτούς που ήταν πριν από μας και σ’ αυτούς που θα έρθουν! Το Πάρκο της Ακαδημίας Πλάτωνα είναι ζωή, αέρας και ελεύθερος δημόσιος χώρος. Είναι μια ζωντανή διαδρομή στο χρόνο και τον τόπο μας και είμαστε αποφασισμένοι να τον περιφρουρήσουμε από τα νύχια των τσαρλατάνων και να τον αναδείξουμε όπως του αξίζει. Θέλουμε την πραγματική αναβάθμιση του Αρχαιολογικού Χώρου, την προστασία και ανάδειξη της μεγάλης ιστορικής και πολιτιστικής του αξίας. Την ενοποίηση με το Δημόσιο Σήμα (Κεραμεικός) και τον Ίππιο Κολωνό. Την άμεση υλοποίηση των απαλλοτριώσεων για την κατοχύρωση του ορίου του απέναντι στις ορέξεις των “επενδυτών ακινήτων”. Θέλουμε ένα Πάρκο ανοιχτό στους πολίτες και την καθημερινότητα των κατοίκων, που στάθηκαν οι μόνοι ικανοί να διατηρήσουν την ύπαρξή του. Θέλουμε την πραγματική αναβάθμιση των περιοχών κατοικίας, με εξασφάλιση όλων των απαραίτητων υποδομών (δρόμοι, αποχέτευση, αθλητικοί και ελεύθεροι χώροι, κοινωνικές λειτουργίες). Να θεσμοθετηθεί και υλοποιηθεί άμεσα η εγκεκριμένη μελέτη του δήμου Αθήνας ” Πολεοδομική αναβάθμιση γειτονιάς Ακαδημίας Πλάτωνος”. Θέλουμε το Μουσείο της Πόλης των Αθηνών. Αυτό θα φέρει την πραγματική ανάπτυξη για τους πολίτες της Αθήνας, για τους κατοίκους των περιοχών μας, την ανάπτυξη για όλους και όχι για τα κέρδη μιας πολυεθνικής. Απαιτούμε πολεοδομική ανάπλαση -με επίκεντρο τον πολιτισμό και τη γνώση- της περιοχής του Βιομηχανικού Πάρκου (ΒΙΟΠΑ) που ερημώνει από την αποβιομηχάνιση, ενάντια στις κερδοσκοπικές επενδύσεις-φούσκες, που δεν καλύπτουν ούτε στο ελάχιστο τις ανάγκες για σταθερή εργασία. Ζητάμε στήριξη των μικρών επιχειρήσεων και την υπεράσπιση των θέσεων εργασίας σε αυτές. Θέλουμε την πραγματική αναβάθμιση του Αρχαιολογικού Χώρου, Θέλουμε ένα Πάρκο ανοιχτό στους πολίτες Θέλουμε την πραγματική αναβάθμιση των περιοχών κατοικίας, Θέλουμε το Μουσείο της Πόλης των Αθηνών. Απαιτούμε πολεοδομική ανάπλαση -με επίκεντρο τον πολιτισμό και τη γνώση-

Τώρα, πριν είναι πολύ αργά, πρέπει να απαιτήσουμε ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ να ανακληθεί άμεσα το σχέδιο ανέγερσης του Mall

Συντονιστικό Αγώνα για την αναβάθμιση των περιοχών μας ενάντια στο mall στην Ακαδημία Πλάτωνα




Καλαμάτα: 5-9 Ιούνη, εβδομάδα Αντιπολεμικών δράσεων

Στην Καλαμάτα αυτή η εβδομάδα ειναι η βδομάδα ΑΝΤΙΠΟΛΕΜΙΚΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ.

Οι φορείς που την διοργανώνουν είναι η Αντιφασιστική κίνηση Καλαμάτας, το Κοινωνικό Ιατρείο, η Επιτροπή αλληλεγγύης και αγώνα, ο Παμεσσηνιακός σύνδεσμος ιδ.υπαλλήλων Μεσσηνίας, το Κέντρο Νέων Καλαμάτας καθώς και ομάδα φοιτητών(τριων) Καλαμάτας.

   Όλες τις μέρες θα μαζεύονται φάρμακα ρούχα τρόφιμα μακράς διαρκείας για αποστολή σε δομές προσφύγων.

    Χθες 6/6 στη συζητήση για τις ΜΚΟ ήταν εισηγητής ο σ.Μπορνόβας από το Κοινωνικό ιατρείο. Στη συζήτηση συμμετείχαν αρκετοί συναγωνιστές, περίπου 80 άτομα περίπου.

Ο εισηγητής αναφέρθηκε στο ιστορικό της δημιουργίας των ΜΚΟ και στην εξέλιξη τους. Πιο συγκεκριμένα είπε ότι η δράση τους εξαρτάται απ’το ποιος τις χρηματοδοτεί. Για παράδειγμα πολλές εξαρτώνται από υπουργεία εξωτερικών διάφορων χωρών, οι οποίες κάνουν ένα είδος εξωτερικής πολιτικής έτσι, με το μανδύα των ΜΚΟ. Ανέφερε το παράδειγμα της Ουκρανίας στην οποία ΜΚΟ ήταν που ουσιαστικά οργάνωσαν το ακροδεξιό / φασιστικό κόμμα. Για την Ελλάδα δεν ειναι γνωστό ποιες ειναι και πόσες.

    Κάποιες ΜΚΟ παίρνουν το 80% των χρημάτων που φτάνουν στην χώρα μας για τους πρόσφυγες το 5% οι Δήμοι και το 15% το κράτος. Όταν επιχειρήθηκε από κοινωνικά ιατρεία και άλλες δομές αλληλεγγύης να προσεγγίσουν HOT SPOT αντιμετώπισαν εχθρική σταση και από ΜΚΟ αλλά και από την αστυνομία.

    Επίσης έγινε απολογισμός της δράσης του κοινωνικού ιατρείου που ήταν κυριολεκτικά πλούσιος.

 

Η Αντιπολεμική εβδομάδα συνεχίζεται:

   ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

5/6 Η τέχνη ενάντια στον πόλεμο, Συζήτηση

6/6 ΜΚΟ. Η λύση ή το πρόβλημα, εισήγηση από Κοινωνικό ιατρείο

7/6 Προβολή ντοκυμανταίρ “this is Exile”, ομιλία και συζήτηση

8/6 Πολεμικές συγκρούσεις στην ΝΑ Μεσόγειο

9/6 Ρεμπέτικη βραδυά




Όχι στην ανέγερση του Mall στην Ακαδημία Πλάτωνα

Του Ελισσαίου Φάκαρου

Ο αγώνας των κινηματικών συλλογικοτήτων και των κατοίκων, σε νέα φάση

Την Πέµπτη 3 Μάη στο ∆ηµοτικό Συµβούλιο της Αθήνας συζητήθηκε το αίτηµα του «Συντονιστικού Αγώνα για την αναβάθµιση της Ακαδηµίας Πλάτωνα» να µην ανεγερθεί το τερατωδών διαστάσεων Mall (55.000τ.µ.) της εταιρείας Artume-BlackRock δίπλα στο χώρο του πάρκου του Πλάτωνα και πάνω στο πρώην εργοστάσιο Μουζάκη. Για το ίδιο ζήτηµα έγινε κινητοποίηση µια εβδοµάδα νωρίτερα στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Τόσο ο Καµινης και η δηµοτική αρχή όσο και ο Σταθάκης και το υπουργείο του είναι αναφανδόν υπέρ της δηµιουργίας του Mall. Ο Καµίνης από πολύ νωρίς το 2012 προχώρησε σε µνηµόνιο συνεργασίας µε την εταιρεία, άλλαξε τη χρήση γης στην περιοχή σε συνεργασία µε την τότε κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ- Ν∆, ενώ τώρα στο ∆ηµοτικό Συµβούλιο µέσω των συµβούλων του δήλωσε ότι το Mall είναι διακηρυγµένος στόχος του και ότι δεν θα κάνει πίσω όπως στην περίπτωση του γηπέδου στο Βοτανικό. Ο Σταθάκης, το πρώτο βιολί στις ιδιωτικοποιήσεις της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ, που δεν κάνει κι εδώ απλώς ό,τι µπορεί για να προχωρήσει η «επένδυση» αλλά λειτουργεί υπέρ των συµφερόντων της BlackRock, µε Προεδρικό ∆ιάταγµα άλλαξε τους όρους δόµησης και είναι πρόθυµος να υπερβεί κι όλους τους περιβαλλοντικούς νόµους που θα σταθούν εµπόδιο.

Όπως σε κάθε άλλη δράση κερδοσκόπων, όπως σε κάθε άλλη περίπτωση ξεπουλήµατος δηµόσιου χώρου, έτσι και τώρα η «επένδυση» συνοδεύεται µε νεοφιλελεύθερες γαρνιτούρες αντισταθµιστικών έργων, προς το -υποτιθέµενο- «όφελος και ανάπτυξη της τοπικής κοινωνίας» κ.τ.λ. Συγκεκριµένα, υπόσχονται έργα ανάπλασης για να πάρουν τον έλεγχο των γύρω δρόµων, χωρίς όµως να δεσµεύονται για τίποτα συγκεκριµένο. Μιλούν για νέες θέσεις εργασίας, αλλά δεν µιλούν γι’ αυτές που θα χαθούν από το κλείσιµο των µαγαζιών της ευρύτερης περιοχής ούτε βέβαια για τις συνθήκες εργασίας. Έχουν το θράσος να υποστηρίζουν ότι θα αναδείξουν τα αρχαία που παραµένουν στις αποθήκες κάνοντάς τα ντεκόρ στις βιτρίνες και το πάρκο κάνοντάς το αυλή του καταστήµατος – όπως είναι και το πλήρες όνοµά του: Mall Academy Garden.

Εδώ και πάνω και 10 χρόνια η επένδυση δεν προχωράει. Ο λόγος είναι οι αντίσταση των κατοίκων, η οποία τώρα µπαίνει σε νέα φάση. το Συντονιστικό Αγώνα έχει καταφέρει και έχει οικοδοµήσει µέτωπο µε συλλόγους εκπαιδευτικών της ευρύτερης περιοχής, µε ενώσεις γονέων και µε πολιτιστικούς συλλόγους, ενώ όλοι οι δήµοι της ∆υτικής Αττικής έχουν πάρει απόφαση κατά του Mall.

Η αλήθεια είναι ότι η γειτονιά του Πλάτωνα, αλλά και όλο το 4ο διαµέρισµα Αθηνών, όπως και οι περισσότερες λαϊκές περιοχές του ∆ήµου Αθηνών,  έχουν εγκαταλειφθεί από τον Καµίνη για χάρη του ιστορικού κέντρου και του Κολωνακίου – όπου γίνονται τα µόνα δηµοτικά έργα. Έτσι, διάφορα παπαγαλάκια βρίσκουν έδαφος για να πείσουν ότι η δηµιουργία του Mall θα φέρει και αναβάθµιση στην περιοχή. Η κατασκευή αυτού του µεγαθηρίου όχι µόνο δεν θα λύσει κανένα πρόβληµα, αλλά αντίθετα θα επιβαρύνει τη ζωή και τις συνθήκες εργασίας των κατοίκων. Στο θέµα της πραγµατικής αναβάθµισης της περιοχής, το Συντονιστικό δεν περιορίζεται στην αποτροπή του χτισίµατος του Mall, αλλά ταυτόχρονα διεκδικεί την ανάδειξη της ιστορικής γειτονιάς του Πλάτωνα µε τη δηµιουργία του Μουσείου των Αθηνών όπως είχε σχεδιαστεί από το 2004 ,την ενοποίηση του πάρκου µε τους υπόλοιπους αρχαιολογικούς χώρους και την κατασκευή των 2 νηπιαγωγείων που έχουν εξαγγελθεί εδώ και χρόνια.

Όπως αναφέρει η πρόσφατη ανακοίνωση του Συντονιστικού Αγώνα: «Μέχρι σήµερα µέσα από τους αγώνες µας για να µη γίνουν βορά ο αρχαιολογικός χώρος και οι γύρω περιοχές στα ιδιωτικά κερδοσκοπικά συµφέροντα, µετράµε κάποιες νίκες.

∆ΕΝ ΠΑΡΑΙΤΟΥΜΑΣΤΕ, ΣΥΝΕΧΊΖΟΥΜΕ, ΤΙΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΟΥΜΕ».




Καμπάνια για την μεταστέγαση του Κυριακάτικου Σχολείου Μεταναστών

Το Κυριακάτικο Σχολείο Μεταναστών/Προσφύγων μετακομίζει. Μετά από 14 χρόνια φιλοξενίας μας άνευ μισθώματος στο κτίριο της οδού Άργους στον Κολωνό από τους αλληλέγγυους ιδιοκτήτες του, είμαστε σε αναζήτηση νέου χώρου, λόγω πώλησης του κτιρίου. Ζητάμε από τους φίλους και τις φίλες του Κυριακάτικου, να μας στηρίξουν οικονομικά ώστε να ανταπεξέλθουμε στα νέα αυξημένα έξοδα που καλούμαστε να καλύψουμε και να συνεχίσουμε να λειτουργούμε από την 1η Σεπτέμβρη 2018 με τη νέα σχολική χρονιά (πρώτα ενοίκια, έξοδα διαμόρφωσης του χώρου, κ.λ.π.).

Το Κυριακάτικο Σχολείο Μεταναστών και η Κίνηση «Απελάστε το Ρατσισμό» αυτοχρηματοδοτούνται από τις δράσεις τους και την οικονομική ενίσχυση των φίλων τους. Δεν έχουμε  λάβει ποτέ ούτε ένα Ευρώ από προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Υπουργείων ή με οποιονδήποτε τρόπο από τον Κρατικό Προϋπολογισμό. Από το 2004 μέχρι σήμερα, έχουμε φιλοξενήσει στις αίθουσες του Κυριακάτικου πάνω από 6000 πρόσφυγες και μετανάστες ενήλικες μαθητές σε τμήματα εκμάθησης ελληνικών, αγγλικών, γερμανικών και πληροφορικής, ενώ πάνω από 700 αλληλέγγυοι (εθελοντές δάσκαλοι, εθελοντές Γραμματειακής Υποστήριξης, δημιουργικής απασχόλησης παιδιών, θεατρολόγοι, αλληλέγγυοι δικηγόροι κ.λ.π.) έχουν συμβάλλει καθοριστικά στη λειτουργία μας όλα αυτά τα χρόνια.

Με τη στήριξη του κόσμου της αλληλεγγύης και της αντίστασης έχουμε οργανώσει πολλά πολιτιστικά και κινηματικά φεστιβάλ και εκδηλώσεις (φέτος ετοιμάζουμε την 12η Αντιρατσιστική Γιορτή μας που θα γίνει στις 22 και 23 Σεπτέμβρη), κάμπινγκ αλληλεγγύης, θεατρικές ομάδες, ενημερωτικές συζητήσεις, δράσεις διεκδίκησης δικαιωμάτων για πρόσφυγες και μετανάστες, παραστάσεις σε φορείς. Οργανώνουμε και συμμετέχουμε σε κινητοποιήσεις μαζί με αντιρατσιστικές και αντιφασιστικές κινήσεις, συνδικάτα, τοπικές συλλογικότητες και χώρους αλληλεγγύης. Είμαστε βέβαιοι ότι το αλληλέγγυο κινηματικό εγχείρημα του Κυριακάτικου Σχολείου Μεταναστών, θα συνεχίσει να αποτελεί κύτταρο συνύπαρξης και κοινού αγώνα ντόπιων και προσφύγων/μεταναστών για πολλά χρόνια ακόμα. Με τη στήριξη όλων μας.

Κουπόνια οικονομικής ενίσχυσης μπορείτε να βρείτε στον χώρο του Κυριακάτικου Σχολείου Μεταναστών, στην οδό Άργους 145 κάθε Κυριακή, από τις 11 π.μ. έως τις 8 μ.μ. μέχρι το τέλος Ιουνίου.

Επίσης μπορείτε να μας ενισχύσετε μέσω IBAN και Paypal:

ΙΒΑΝ GR2501720180005018031163603 Τράπεζα Πειραιώς

PayPal πάνω δεξιά https://www.ksm.gr/

Τηλ. Επικοινωνίας 6974486368

E-mail [email protected]

Υ.Γ. Παράλληλα με την ενοικίαση νέου χώρου του Κυριακάτικου Σχολείου Μεταναστών όπου θα χρειαστεί να λειτουργήσουμε σε κάθε περίπτωση από την 1η Σεπτέμβρη 2018, διερευνούμε την πιθανότητα φιλοξενίας μας σε χώρο που μπορεί να μας προσφερθεί για τα επόμενα χρόνια με συμβολικό τίμημα και κάλυψη των λειτουργικών εξόδων από την πλευρά μας, στην ευρύτερη περιοχή του Κέντρου της Αθήνας.

Eυχαριστούμε το Δ.Ασπιώτη για τη φωτογραφία




Η διοίκηση Καμίνη κάνει τα πάντα υπέρ του mall στην Ακαδημία Πλάτωνα

το Συντονιστικό αγώνα για τη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου. (Το ρεπορτάζ που δημοσίευσε η ιστοσελίδα του δήμου Αθηναίων, ήταν λάθος, είτε από αμέλεια είτε εσκεμμένα! )

Μέλη του Συντονιστικού για την αναβάθμιση στις γειτονιές μας ενάντια στο mall στην Ακαδημία Πλάτωνα, εκπρόσωποι του δήμου Περιστερίου και των Συλλόγων Αρχιτεκτόνων και Αρχαιολόγων βρεθήκαμε την Πέμπτη 3 Μάϊου στο δήμο Αθηναίων όπου μπήκε προς συζήτηση το θέμα τη ανέγερσης mall στην περιοχή. Το αίτημα κατατέθηκε από 50 και πλέον κατοίκους Κολωνού-Σεπολίων-Ακαδημίας Πλάτωνα με υπογραφές, δηλώνοντας την αντίθεση τους στην κατασκευή του mall. Το αίτημά συζητήθηκε 8 παρά ως 17ο θέμα, τελευταίο σε μια συνεδρίαση με 90 και πλέον θέματα ημερήσιας διάταξης!.

Ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Νώντας Λαμπρακάκης άνοιξε το θέμα, λέγοντας πως δεν υπάρχει κάτι να εισηγηθεί , αφού έχει προχωρήσει το ΠΔ από το ΥΠΕΝ και το δ.σ Αθήνας δεν έχει αρμοδιότητα. Αρνήθηκε να δοθεί ο λόγος όπως στο Σύλλογο αρχαιολόγων και Σύλλογο αρχιτεκτόνων, τμήμα Αττικής που βρίσκονταν στο δημοτικό συμβούλιο από νωρίς και παρά το γεγονός ότ κατατέθηκε αίτημα από τους Πέτρο Κωνσταντίνου (Ανταρσυα στις γειτονιές της Αθήνας), Ρήγας Αξελός(Ανοιχτή Πόλη) και από το Συντονιστικό.

Εκ μέρους του συντονιστικού η Κική Βάσσου ενημέρωσε για την αντίδραση κατοίκων, των δημοτικών συμβουλίων της Δυτικής Αθήνας και διάβασε το ψήφισμα, το οποίο κατέθεσε στα πρακτικά, λέγοντας πως αυτά αποδεικνύουν ότι η υπόθεση δεν έχει κλείσει.

Ο Ν. Λαμπρακάκης σχολίασε πως  έδωσε στο Συντονιστικό πέντε αντί για τρία λεπτά, οπως ορίζει η διαδικασία, το λόγο και πως έχουν αποχωρήσει από τη αίθουσα όσοι τον κατήγγειλαν, πως στο περασμένο Δ.Σ δεν έβαλε προς συζήτηση το θέμα μας. Ήταν προκλητικότατος αλλά η καταγγελία τον έχει ενοχλήσει!

Εκ μέρους της Ανοιχτής Πόλης ο Ρήγας Αξελός έκανε μια αναδρομή στο ..πως παλιότερα οι κάτοικοι πάλεψαν και πως η άποψη τους είναι αυτή των κατοίκων. Αλλά πιο κάτω μίλησε και για το θέμα των καλύτερων αντισταθμιστικών και πιο χαμηλών μέτρων. Επειδή αναφέρθηκαν κάποιοι στο μη καθαρό της τοποθέτησής του, δευτερολογώντας διευκρίνισε ότι ανεξάρτητα από τα αντισταθμιστικά η παράταξη είναι κατά.

Στη συνέχεια ο Σ. Λάμπρου εκ μέρους του Λαϊκής Συσπείρωσης, είπε ότι δε στηρίζει το ψήφισμα γιατί δεν έχει αντικυβερνητική αιχμή και βάζει θέματα μόνο για το δήμο. Ο Ν. Λαμπρακάκης έσπευσε να συμφωνήσει αμέσως. Εκ μέρους της Ανταρσύα στις γειτονιές της Αθήνας ο Πέτρος Κωσταντίνου υποστήριξε το ψήφισμα αναφερόμενος ειδικότερα στο ποια εταιρεία είναι η Artume – BlackRock.

Η συμπολίτευση, εκ μέρους της διοίκησης Γ. Καμνη, ξεκίνησε με τον Ανδρέα Βαρελά, ο οποίος εκπροσωπεί το δήμο στην επιτροπή του υπουργείου με την εταιρεία, την επίθεση. Ανέφερε ότι στην επιτροπή στο ΥΠΕΝ για τα αντισταθμιστικά συμμετέχουν και δήμοι που εμφανίζονται ότι διαφωνούν χωρίς να τους κατονομάσει. Έβαλε όλη την επιχειρηματολογία, όπως αποτυπώνεται στο μνημόνιο του 2012 του Καμίνη και ότι ήταν εξ αρχής υπέρ και σταθεροί στις θέσεις τους και όχι όπως κάποιες άλλες δυνάμεις που ήταν κατά και τώρα υπογράφουν. Αλλά ότι ο αγώνας μας είναι σεβαστός!

Είπε ότι η πραγματική περιοχή που γίνεται το έργο (θίγεται) είναι η Κολοκυνθούς και όχι οι περιοχές που αναφέρουν οι κάτοικοι ότι θίγονται.. Αναφέρθηκε σε καταγραφή των μαγαζιών που έχει κάνει στη Λένορμαν( 25 ανέφερε) και στην Πλάτωνος και ότι τα περισσότερα είναι κλειστά … μίλησε για τα ανταποδοτικά οφέλη αναλυτικά ανεβάζοντάς τα στα 5 εκ ευρώ (ανάμεσα δρόμος πρόσβασης ! στο Μουσείο! κόστους 1 εκ, κτλ)!

Πήρε το λόγο, η κ. Παναγιωτάκη (αντικαθιστά την πρόεδρο της 4ης Δ.Κ.) η οποία είπε ότι το 4ο δημοτικό διαμέρισμα συμφώνησε με τις αλλαγές στις χρήσεις γης και ότι θα βοηθήσει το mall τη γειτονιά και συνυπογράφει τα λεγόμενα Βαρελά , η κ. Γιαννοπούλου που είπε ότι “άλλους Κορμοράνους δε θα ταΐσουμε” αναφερόμενη και στον Ελαιώνα, η κ. Σιδερή που είπε ότι εκείνο το οικόπεδο δε μπορεί να γίνει κάτι άλλο (όταν της φωνάξαμε “χώρος πολιτισμού”, απάντησε ότι έχουμε πολλούς και πηγαίνετε να δείτε πόσο κόσμο μαζεύουν), ότι 5 δημοτικοί σύμβουλοι είναι από τις γειτονιές και συμφωνούν και οι 5.

Με θράσος δήλωσε «γιατί να ακούσει τι λένε στο Περιστέρι και αλλού, αυτήν την νοιάζει η γειτονιά. Είπε για το «καγκελάκι» στο 6ο Ειδικό σχολείο που έβαλαν οι άνθρωποι της Artume χωρίς να πάρουν τίποτα(!), για τις μπασκέτες, κλπ. Τόσο η Σιδερή όσο και η Γιαννοπούλου αναφέρθηκαν στους κλόουν και τα τύμπανα της γνωστής συνεδρίασης στο διαμέρισμα το 2013, η δε Γιαννοπούλου μίλησε για “τρομοκρατία”. (Ήταν η διαδήλωση που είχε οργανώσει τότε η Επιτροπή Κατοίκων στην 4η δημοτική Κονότητα στην οποία πρωτοστάτησαν νέο και νέες της γειτονιάς σε μια πρωτότυπη διαμαρτυρία, αυτήν ονόμασε «τρομοκρατία» η κυρία που κάλεσε τότε τα ΜΑΤ να την «προστατέψουν» από τους νέους κατοίκους της γειτονιάς!

Ο Παναγιώτης Μπέης στη συνέχεια είπε ότι ζούμε το ίδιο και στο Ελληνικό και επιτέλους πρέπει να προχωρήσουμε μπροστά και ότι είναι υπέρ της ανέγερσης.

Στο τέλος ψήφισαν το ψήφισμά που κατέθεσε το Συντονιστικό η Ανταρσυα στις γειτονιές της Αθήνας και η Ανοιχτή πόλη.