Μαϊμού, με πλαστογραφημένα πιστοποιητικά ο κάβος που είχε στείλει στον θάνατο Ναυτεργάτη

image_pdfimage_print

Εγκληματικές οι ευθύνες κυβέρνησης – εφοπλιστών

ΠΕΝΕΝ

Στις 7/7/2015 χτυπήθηκε θανάσιμα Ναυτεργάτης στο Ρυμουλκό «Χρήστος 22» στη ράδα του λιμανιού του Πειραιά. Το ανωτέρω ρυμουλκό ανήκε στην ναυτιλιακή εταιρεία «SPANOPOULOS BROS GROUP», ο συγκεκριμένος Ναυτεργάτης (Μηχανοδηγός Α΄) δεν είχε εκ των καθηκόντων του τον παραμικρό ρόλο στην εργασία με τους κάβους, αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η ελλιπέστατη οργανική σύνθεση που έχει δοθεί από την πολιτική ηγεσία και τις υπηρεσίες του ΥΕΝ στο συγκεκριμένο πλοίο όπως και στα περισσότερα της φορτηγού και επιβατηγού ναυτιλίας, όχι μόνο δεν καλύπτουν τις πραγματικές ανάγκες αλλά συνιστούν τεράστιο κίνδυνο και απειλή για το υπόλοιπο ανθρώπινο δυναμικό στα πλοία.

Μετά την παρέλευση τριών χρόνων από το τραγικό αυτό έγκλημα και ενώ οι υπηρεσίες του ΥΕΝ ουδέν ανακοίνωσαν έως σήμερα σχετικά με τα αίτια, έρχεται η «Ελληνική Υπηρεσία Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων και συμβάντων» (ΕΛΥΔΝΑ η οποία είναι αυτοτελής οργανισμός και υπάγεται στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και ο ρόλος της είναι να διερευνά θέματα ασφάλειας και ναυτικών ατυχημάτων σε όλα τα πλοία, ανεξάρτητα από σημαία, εντός των ελληνικών χωρικών υδάτων) που ασχολήθηκε με την διερεύνηση του δυστυχήματος που έγινε στο πλοίο με την θραύση του κάβου πρόσδεσης και οδήγησε στον θάνατο του Ναυτεργάτη, και διαπιστώνει τα εξής συγκλονιστικά:

Από την έρευνα στον συγκεκριμένο κάβο που παρέλαβε η εταιρεία από προμηθευτή της με το συνοδευτικό έγγραφο «πιστοποιητικό ελέγχου», το πιστοποιητικό εμφανιζόταν να έχει εκδοθεί από τον Νορβηγικό νηογνώμονα (DNV GL) ο οποίος όμως διαπιστώθηκε ότι δεν το είχε εκδώσει….

Ως εκ τούτου (όπως αναφέρει η ΕΛΥΔΝΑ) το έγγραφο που παρουσιάστηκε ως «πιστοποιητικό ελέγχου» για τον χρησιμοποιηθέντα κατά το εξεταζόμενο ναυτικό ατύχημα κάβο, ήταν μη αυθεντικό, επομένως για αυτόν τον κάβο δεν υπήρξαν αξιόπιστα έγγραφα σχετικά με τα απαιτούμενα χαρακτηριστικά του και τις προδιαγραφές του. Ο εν λόγω κάβος δεν έφερε μόνιμη σήμανση με πινακίδιο ώστε να καθίσταται δυνατή η ταυτοποίησή του!!

Το σχετικό πόρισμα του ΕΛΥΔΝΑ εγείρει πλήθος ερωτημάτων για τις εγκληματικές ευθύνες τόσο της πλοιοκτήτριας εταιρείας όσο και των αρμόδιων υπηρεσιών του ΥΕΝ.

Γιατί δεν εξέτασαν την αυθεντικότητα των πιστοποιητικών των κάβων και του άλλου εξοπλισμού που αποτελούν παράγοντες για την ασφαλή πρόσδεση του πλοίου;

Το γεγονός αυτό είναι μεμονωμένο ή έχει πάρει μεγαλύτερες διαστάσεις σε διάφορα πλοία θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια και την ζωή των Ναυτεργατών;

Η πολιτική ηγεσία του ΥΕΝ αντιλαμβάνεται την πελώρια ευθύνη που της αναλογεί από την πολιτική που εφαρμόζει στην επάνδρωση των πλοίων παρέχοντας στο όνομα της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας των εφοπλιστών μειωμένες συνθέσεις οι οποίες με την σειρά τους αποδεδειγμένα ενοχοποιούνται για πληθώρα ναυτικών ατυχημάτων;

Η ΠΕΝΕΝ επειδή θεωρεί το συγκεκριμένο περιστατικό εξαιρετικά σοβαρό, θα προσκομίσει τα σχετικά στοιχεία στις δικαστικές αρχές οι οποίες οφείλουν να διερευνήσουν και να αποδώσουν τις ποινικές ευθύνες σε όλους όσους εμπλέκονται στο ανωτέρω ατύχημα – έγκλημα.

Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.


*


Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.