Διαπραγματεύσεις για τις ΣΣΕ 2019 στην επιβατηγό Ναυτιλία. Συνεχίζεται η αδιαλλαξία των εφοπλιστών. Εργοδοτικός – κυβερνητικός και κομματικός συνδικαλισμός σε κοινή γραμμή υπονομεύουν τις δίκαιες διεκδικήσεις των Ναυτεργατών

image_pdfimage_print

Πραγματοποιήθηκε χθες (18/6/2019) η τρίτη συνεχόμενη συνάντηση για την διαπραγμάτευση της ΣΣΕ στην επιβατηγό Ναυτιλία μεταξύ της Διοίκησης της ΠΝΟ και του ΣΕΕΝ.

Ήδη διανύουμε τον 6ο μήνα από την λήξη της προηγούμενης ΣΣΕ για το 2018 χωρίς και αυτή την φορά να υπάρξει σχετική συμφωνία.

Αντίθετα όπως αποκαλύφθηκε στην συνάντηση αυτή η ηγεσία και η πλειοψηφία της ΠΝΟ είχαν δρομολογήσει με τον ΣΕΕΝ παρασκηνιακά και πίσω από τις πλάτες των Ναυτεργατών μια άτυπη συμφωνία με βάση την οποία εγκαταλείπεται η διεκδίκηση για την κατάργηση του αντιναυτεργατικού νόμου 4150/2016 και των σχετικών Υπουργικών αποφάσεων Βαρβιτσιώτη για τις συνθέσεις στην Αδριατική με τις οποίες δόθηκε συντριπτικό πλήγμα στις θέσεις εργασίας, όπου αυτές μειώθηκαν δραματικά με αποτέλεσμα να επικρατεί ένα καθεστώς υπερεργασίας, εντατικοποίησης της δουλειάς αλλά και καταστρατήγησης των ωρών εργασίας και ανάπαυσης σε όλη την έκταση των επιβατηγών πλοίων.

Στο πλαίσιο αυτό διατυπώθηκε από τον ΣΕΕΝ πρόταση η οποία ζητήθηκε να θεσμοθετηθεί στην ΣΣΕ και με τον τρόπο αυτό να νομιμοποιηθεί και θεσμικά η ακύρωση κάθε προσπάθειας ανατροπής του νόμου 4150/2013 με τον οποίο απωλέστηκαν εκατοντάδες θέσεις Ναυτεργατών.

Σημειώνουμε ότι η συγκεκριμένη πρόταση δεν καλύπτει ούτε τις απώλειες που είχε η σύνθεση των μελών της ΠΕΝΕΝ στην Αδριατική, πόσο μάλλον εάν υπολογίσουμε και τις λοιπές ειδικότητες του ξενοδοχειακού προσωπικού στις οποίες έγινε πραγματική σφαγή….

Ταυτόχρονα ο ΣΕΕΝ πρότεινε το εξευτελιστικό ποσοστό αύξησης για το 2019 1% απορρίπτοντας συλλήβδην όλα τα υπόλοιπα δίκαια αιτήματα που περιλαμβάνονταν στο εξώδικο (θεσμικά – οικονομικά και κλαδικά).

Καταλυτική ήταν η παρέμβαση και η τοποθέτηση του Προέδρου της ΠΕΝΕΝ προκειμένου να αποτραπεί η υλοποίηση του κοινού σχεδιασμού ΣΕΕΝ – πλειοψηφίας ΠΝΟ που θα ισοδυναμούσε με μια επαίσχυντη και προδοτική πράξη σε βάρος των συμφερόντων και των εργασιακών δικαιωμάτων των Ναυτεργατών.

Υπογραμμίζουμε ότι η ΠΕΝΕΝ από την πρώτη συνάντηση (ΣΕΕΝ – ΠΝΟ) με ανακοίνωσή της είχε απορρίψει τις αξιώσεις και τις “προτάσεις” του ΣΕΕΝ και είχε ζητήσει μέσα στον Ιούνη 2019 την πραγματοποίηση πανελλαδικής απεργίας με προοπτική κλιμάκωσης σε όλες τις κατηγορίες πλοίων.

Αντί αυτού η πλειοψηφία της ΠΝΟ συνέχισε τις παρασκηνιακές επαφές και συναντήσεις στο ΥΕΝ μαζί με τον ΣΕΕΝ προκειμένου να υπάρξει “λύση” στο πλαίσιο των συμφερόντων των εφοπλιστών χωρίς να θίγεται (όπως διαπιστώθηκε) ο νόμος καρμανιόλα 4150/2013.

Όμως στην υπόθεση αυτή, όπως αποκαλύφθηκε με την τοποθέτηση των δυνάμεων του κομματικού συνδικαλισμού (ΠΕΜΕΝ – ΠΕΕΜΑΓΕΝ – ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ), βάζουν ανοιχτά και ξεδιάντροπα πλάτη και αυτές οι δυνάμεις, οι οποίες στις προκλητικές και εξοργιστικές θέσεις του ΣΕΕΝ αντέτειναν εκλιπαρώντας ότι θα θεωρούσαν εξαιρετικά θετική μια δήλωση του ΣΕΕΝ ότι το μοντέλο της Αδριατικής δεν θα ζητούσαν να το επεκτείνουν στην Ακτοπλοΐα…

Σημειώνουμε ότι σύμφωνα με τον 4150/2013 το προσωπικό του ξενοδοχειακού προσωπικού μειώθηκε για τους χειμερινούς μήνες στο 50%!!!

Προφανώς οι ανεκδιήγητοι ηγετίσκοι του κομματικού συνδικαλισμού θεωρούν ασήμαντη λεπτομέρεια τα όσα δυσμενή διαμόρφωσε ο νόμος 4150/2013 στην Ακτοπλοΐα…

Μπροστά σε αυτές τις εξελίξεις είναι περισσότερο από ποτέ επίκαιρη και αναγκαία η πρόταση της ΠΕΝΕΝ για την οργάνωση απεργιακού αγώνα ως μοναδικής λύσης για να αντιμετωπισθεί η εφοπλιστική αδιαλλαξία αλλά και η κυβερνητική ναυτιλιακή πολιτική η οποία διατήρησε επί 4,5 χρόνια ανέπαφο το αντιλαϊκό θεσμικό πλαίσιο στην Ακτοπλοΐα, στην Κρουαζιέρα, στην ποντοπόρο Ναυτιλία και είναι αυτή η πολιτική που ενθαρρύνει την εφοπλιστική παραβατικότητα και την υπονόμευση των ΣΣΕ, της Ναυτικής νομοθεσίας και των εργασιακών δικαιωμάτων των Ναυτεργατών.

Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ

Υ.Γ.: Το κοινό μέτωπο και η ενιαία γραμμή πλεύσης εργοδοτικού και κομματικού συνδικαλισμού επιβεβαιώνεται για πολλοστή φορά στην κατηγορία των ποντοπόρων πλοίων εκεί όπου έχουν υποταχθεί πλήρως στο μεγαλοεφοπλιστικό κεφάλαιο με αποτέλεσμα να συμπληρώνονται φέτος 9 χρόνια χωρίς υπογραφή ΣΣΕ….

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.


*


Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.