Όχι στο νέο λύκειο – όχι στους ταξικούς φραγμούς

Είκοσι τρία χρόνια μετά την προσπάθεια της αντιεκπαιδευτικής μεταρρύθμισης των Αρσένη και λοιπών υπουργών των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, ο ΣΥΡΙΖΑ επιχειρεί να υλοποιήσει αυτό που δεν καταφέρανε οι προκάτοχοί του:

Να καταργήσει τον βασικό κοινωνικό χαρακτήρα του σχολείου, ο οποίος είναι να παρέχει γενική Παιδεία, σε όλα τα παιδιά χωρίς περιορισμούς και διακρίσεις.

Ήδη από τα χρόνια της υπουργού Διαμαντοπούλου του ΠΑΣΟΚ, ακολούθως του Αρβανιτόπουλου της ΝΔ και σήμερα επί υπουργίας Γαβρόγλου της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, επιχειρείται η ισοπέδωση του κοινωνικού διακαιώματος στην παιδεία όλων των παιδιών μας. Η προσπάθεια άλωσης του σκοπού και του στόχου της δημόσιας εκπαίδευσης, επιταχύνθηκε, όταν οι δείκτες και οι εκθέσεις του ΟΟΣΑ καθόρισαν αποκλειστικά την αντζέντα των υπουργών παιδείας. Αξιολόγηση εκπαιδευτικών και μαθητών, αξιολόγηση σχολικών μονάδων, αυτονομία, ψευδεπίγραφη ενίσχυση της τεχνικής εκπαίδευσης, μαθητεία, συγχωνεύσεις σχολείων και σχολών, αναμόρφωση ωρολογίων, αύξηση μαθητών στα τμήματα, εξάλειψη των «ολιγομελών» τμημάτων, αύξηση ωραρίου εκπαιδευτικών, νέες μορφές αξιολόγησης, συντονιστές και νέο σύστημα εκλογής διοικήσεων…. Και πόσα ζήσαμε τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση αλλά και πόσα ανατρέψαμε!!!!!

Η… μεταμνημονιακή κανονικότητα στην εκπαίδευση…

Για την κυβέρνηση, τον ΟΟΣΑ, τα οικονομικά επιτελεία ΕΕ και ΔΝΤ, ο μαθητής είναι ένα προϊόν, η εκπαίδευση είναι μια διαδικασία και ο εκπαιδευτικός ένας εργάτης παραγωγής, που η όποια διαφοροποίηση στην εργασία του θα έχει να κάνει με το τελικό προιόν. Οι νόμοι της αγοράς επιβάλλουν την παραγωγή φτηνών προιόντων, άρα και οι μαθητές μας πρέπει να τελειώσουν τη όποια εκπαίδευση και κατάρτιση με το μικρότερο κόστος. Επίσης, η εκπαίδευση ως μέσο κοινωνικής αναπαραγωγής πρέπει να αναδιαρθρωθεί, ώστε να μην βγάζει τόσους πτυχιούχους (το 41% των ανθρώπων από 25-35 χρόνων είναι απόφοιτοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης) , που δεν θα μπορούσαν να αποδεχτούν έτσι ανερυθρίαστα το βασικό νέο «μισθό» των 394 ευρώ (σημ. Το 1/3 των εργαζομένων στο ιδιωτικό τομέα δουλεύουν σήμερα μερικά απασχολούμενοι με μέσο μικτό μισθό 394 ευρώ).

Όσο για τους καθηγητές , το μέλλον που τους επιφυλάσσεται είναι η απομείωση του παιδαγωγικού τους ρόλου, η κατάργηση κάθε εργασιακού δικαιώματος, η κινητικότητα και η απώλεια γνωστικών αντικείμενων.

Παλεύουμε για το σχολείο όλων των παιδιών, των ίσων δυνατοτήτων και της ολόπλευρης μόρφωσης, της σύνδεσης της θεωρίας και της πράξης, της άρσης του διαχωρισμού της εκπαίδευσης στη δημιουργία μελλοντικά εργαζόμενων, πνευματικής και χειρωνακτικής κατεύθυνσης.

Διεκδικούμε

  • Άμεση απόσυρση του σχεδίου Γαβρόγλου για το νέο Λύκειο.
  • Αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 5% του ΑΕΠ.
  • 20 μαθητές ανά τμήμα γενικής παιδείας και 10 ανά τμήμα προσανατολισμού.
  • Μόνιμους μαζικούς διορισμούς με μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που έχουν υπογράψει έστω και μία σύμβαση εργασίας στην εκπαίδευση, αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία.
  • Αυξήσεις στους μισθούς και επαναφορά και άμεση απόδοση των αναδρομικών του 13ου και 14ου μισθού σε όλους τους συναδέλφους.
  • Επαναφορά του ωραρίου των καθηγητών στα προ του 2013 επίπεδα.
  • Κατάργηση του νόμου Κατρούγκαλου και όλων των αντιασφαλιστικών νόμων – πλήρη σύνταξη με 30 χρόνια ασφάλισης.
  • Κατάργηση αξιολόγησης χειραγώγησης.

ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΑ

Αγωνιστική ριζοσπαστική ενότητα

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.


*


Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.