1

Η «Αγωνιστική Πρωτοβουλία Πειραιά – SOS Πειραιάς» καλεί σε δυναμική παρέμβαση στις 5 Φλεβάρη στην περιφέρεια Αττικής

Η ολοκλήρωση της παράδοσης της παραλιακής ζώνης του ευρύτερου Πειραιά στην Cosco το 2016 με την ιδιωτικοποίηση του επιβατικού λιμένα συνοδευόμενη από όλα τα προνόμια που διατηρούσε ο ΟΛΠ ως δημόσια εταιρεία αποτέλεσε πρωτοφανές ίσως παράδειγμα παραχώρησης αποικιοκρατικού χαρακτήρα των στρατηγικής σημασίας υποδομών.

 

Η συμφωνία της ιδιωτικοποίησης περιλάμβανε τη δέσμευση της Cosco για μια σειρά έργων ανάπτυξης του λιμανιού πριν μεταβιβαστεί το σύνολο των μετοχών του δημοσίου. Το σχέδιο αυτό, γνωστό ως “master plan” κατατίθεται το 2018 χωρίς να προηγηθεί καμία διαβούλευση, σχεδόν εν κρυπτώ, ακόμα και από τους δημάρχους του Πειραιά.

 

Η Cosco οικειοποιούμενη το λιμάνι του Πειραιά επιχειρεί να αλλάξει την εικόνα της πόλης επιβάλλοντας τα φαραωνικά σχέδιά της: επέκταση νέων προβλητών (για κρουαζιέρα και εμπορική χρήση), κατασκευή logistics center – ξενοδοχείων – Mall και καταπάτηση δημοσίων χώρων. Όλα αυτά θα προκαλέσουν εκτεταμένη τοξική ρύπανση στη θάλασσα, τεράστια επιβάρυνση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και αποκλεισμό της πρόσβασης σε μεγάλο μέρος της ακτής του Πειραιά.

Επιπλέον η επέκταση της προβλήτας της κρουαζιέρας θα χρηματοδοτηθεί με 137 εκατομμύρια που έχουν εγκριθεί από την προηγούμενη Περιφερειακή αρχή της Αττικής.

 

Παράλληλα, οι δολοφονικές πετρελαϊκές δεξαμενές (καζάνια) θα αυξηθούν και θα λειτουργούν με απόφαση της προηγούμενης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, για 20 ακόμη χρόνια μέσα στον οικιστικό ιστό της πόλης δίπλα σε σχολεία και σπίτια με  ανυπολόγιστο κόστος για τη δημόσια υγεία.

 

Δεν πρέπει να υποτιμηθεί το πλήγμα για την τοπική οικονομία είτε αφορά τις επιχειρήσεις της ναυπηγοεπισκευαστικής, τις τουριστικές και εμπορικές επιχειρήσεις, καθώς με τα σχέδιά της η Cosco επιδιώκει να κρατήσει όλα τα κέρδη για τον εαυτό της.

 

Η κινεζική πολυεθνική έχει δείξει τις προθέσεις της απέναντι στην τοπική κοινωνία με τον τρόπο που αντιμετωπίζει τους εργαζόμενους στις προβλήτες εμπορευματοκιβωτίων 2 & 3. Τα ελαστικά ωράρια, η ανασφάλεια για κάθε θέση εργασίας, η επιβολή εργολαβικού καθεστώτος, οι εξαντλητικοί ρυθμοί και οι επικίνδυνες συνθήκες εργασίας είναι η πραγματικότητα των εκατοντάδων εργαζόμενων που εξασφαλίζουν τα λαμπερά ρεκόρ διακίνησης κοντέινερ. Η ανταμοιβή είναι η απώλεια βασικών εργατικών δικαιωμάτων και η επιστράτευση κάθε μέσου για την αποσιώπηση όσων αγωνίζονται για τα αυτονόητα.

 

Την απολυταρχική στάση της Cosco στηρίζουν κυβερνήσεις που νομοθετούν τη διάλυση της εργατικής νομοθεσίας και του πρωτοβάθμιου συνδικαλισμού, δικαστές  που είναι πάντα πρόθυμοι να εκδώσουν αποφάσεις ενάντια στους αγώνες των εργαζομένων, αλλά και δημοτικοί φορείς που επικροτούν αυτούς τους σχεδιασμούς και κατευθύνουν τους πόρους των δήμων στην εξυπηρέτηση των συμφερόντων του μεγάλου κεφαλαίου.

 

Επιδιώκουμε να αντιταχθούμε στην επέλαση ξένων και ντόπιων κεφαλαίων που φιλοδοξούν να μετατρέψουν τον Πειραιά σε μια απέραντη έρημο για τα δικαιώματα και ανεξάντλητη πηγή κέρδους για τα μεγάλα συμφέροντα.

 

Η έλλειψη συντονισμένης δράσης από το κίνημα οδήγησε στη δημιουργία της «Αγωνιστικής Πρωτοβουλίας Πειραιά – SOS Πειραιάς». Η Πρωτοβουλία απορρίπτει την όποια συνδιαλλαγή και διαπραγμάτευση με κυβέρνηση, δημάρχους και τοπικό κράτος στη λογική του μικρότερου κακού και αντιτίθεται στις πολιτικές που οδήγησαν στο ξεπούλημα των δημόσιων υποδομών και διαμόρφωσαν το ασφυκτικό πλαίσιο νόμων που οδηγούν στη φτωχοποίηση του λαού.

 

Η «Αγωνιστική Πρωτοβουλία Πειραιά – SOS Πειραιάς» ήδη προχωρά στην οργάνωση των πρώτων δράσεων ενημερωτικού χαρακτήρα για τα ζητήματα της πόλης και ειδικά για το κυρίαρχο πρόβλημα της «ανάπτυξης» τύπου Cosco. 

 

Καλούμε τους Πειραιώτες και τις Πειραιώτισσες να συμμετάσχουν σε ενιαία δράση ενάντια στην καταστροφή του Πειραιά και στην υποβάθμιση της ζωής μας.

 

5  Φλεβάρη: Καλούμε  σε δυναμική παρέμβαση στην περιφέρεια Αττικής (αμφιθέατρο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Αναστάσεως 2 και Τσιγάντε, Παπάγου-Χολαργός) στις 3.30μ.μ. για να απαιτήσουμε να συζητηθούν στην ημερήσια διάταξη τα σχέδια κυβέρνησης και Cosco για το λιμάνι του Πειραιά και η απομάκρυνση των καζανιών από Δραπετσώνα, Κερατσίνι, Πέραμα.  Προσυγκέντρωση στις  3μ.μ. στον σταθμό Εθνικής Άμυνας του μετρό.

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΕΚΕΙ!!!

 

19  Φλεβάρη:  Συνέλευση της «Αγωνιστικής Πρωτοβουλίας Πειραιά – SOS Πειραιάς»

Κτίριο ΠΝΟ: Κολοκοτρώνη 132, αίθουσα εκδηλώσεων, 2ος όροφος – ώρα: 18.30΄.